מגה בנג
חדשות
מטוסים ומסוקים
לעמוד קודם

המנוע של קווסאקי ממריא

15/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מנוע H2 של קווסאקי (Kawasaki H2), שזכה לפרסום עולמי בזכות דגמי נינג'ה (Ninja) הספורטיביים וגם כיכב בסרט הפעולה "טופ גאן: מאווריק", כבר שימש לא רק אופנועי על אלא גם רחפנים מתקדמים ורכבי שטח ספורטיביים. כעת, חברת התעופה הצרפתית וולטאירו (Voltaero) לוקחת אותו לשלב הבא: שימוש במנוע עם מערכת הטורבו ה"משוגעת" כמקור כוח למטוס היברידי חדש, קאסיו 330 (Cassio 330).

איך זה עובד - מערכת היברידית סדרתית

בשביל מטוס קאסיו 330 מנוע ה־H2 עבר התאמה ייחודית ושולב במערכת היברידית סדרתית. המשמעות היא שההנעה חשמלית, ומנוע הבנזין פועל כגנרטור לטעינת הסוללות והמערכת החשמלית.

המנוע מספק 201 כ"ס, ולצידו פועל מנוע חשמלי של 80 כ"ס. המנוע התרמי מספק את הכוח הבסיסי, והחשמלי נכנס לפעולה במצבי עומס: המראה, טיפוס מעל מכשולים או שיוט מהיר. כך מתקבלים ביצועים עדיפים בטווחי פעולה מגוונים.

המטוס יכול להכיל עד שישה נוסעים כולל הטייס, ומיועד לשמש לטיסות פרטיות, לחברות שכר, להטסת מטענים ואף למשימות רפואיות (פינוי רפואי). על פי נתוני החברה, המטוס מסוגל להגיע למהירות מרבית של 330 קמ"ש בטווח פעולה של עד 1,200 קילומטרים ולגובה טיסה מרבי של 3,650 מטרים. מנוע H2 של קווסאקי, שעבר התאמות ייעודיות לשימוש תעופתי, עובד בשיטת הזרקת דלק אלקטרונית ומרווח הטיפולים (TBO) מוערך ב־1,500 שעות - נתון ראוי למטוס קל.

ייצור ושוק יעד

החברה מתכננת ייצור סדרתי של כ־150 מטוסים בשנה עם פתיחת פס הייצור. היא מקבלת כבר עכשיו הזמנות מוקדמות. עדיין לא נחשפו מחיר רשמי או לוח זמנים ברור להשקה או למסירה למזמינים, אך הדגם מיועד לשמש חלופה נקייה, חסכונית וגמישה לטיסות קצרות ובינוניות.

הרעיון להשתמש במנוע של אופנוע ספורטיבי כמקור כוח לכלי טיס נשמע אולי מופרך או מגוחך, אך למעשה המנוע מוכח ועמיד, וזוכה לאמון בתעשיות למיניהן. אם חברת וולטאירו תצליח לממש את התוכנית, המטוס הייחודי קאסיו 330 עשוי להציג מודל חדש לשילוב טכנולוגיות אופנועים בעולם התעופה הקלה, עם עוצמה, יעילות וגמישות בהפעלה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
Discover the Cassio 330 – VoltAero’s Innovative Hybrid-Electric Aircraft
בטעינה...
כותרת
תוכן