רכב חילוץ חשמלי
ירידה בטווח הנסיעה במזג אוויר קר הייתה ונשארת אחת הסוגיות המרכזיות שמעלות חשש בקרב רוכשים פוטנציאליים של רכבים חשמליים, אך יצרנית הרכב ג'נסיס (Genesis) רוצה להוכיח כי אפשר להתגבר גם על מגבלות עונתיות אלו. בקונספט החדש שהוצג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ, הפכה החברה את הקרוסאובר החשמלי GV60 לרכב חילוץ ייעודי לתנאי שלג בשם GV60 Mountain Intervention Vehicle.
לצורך התאמה לשטח חורפי מאתגר, הוסרו הגלגלים המקוריים של הרכב והוחלפו בזחלים. הדבר מקנה לו אחיזה טובה יותר בקרח ובשלג. סביב הזחלים נוספו קשתות גלגלים רחבות מסיבי פחמן, שנועדו למנוע פיזור שלג על הסביבה ולהגן על הרכב. בין שאר השדרוגים אפשר למצוא מושבי ספורט, ציוד תקשורת מתקדם, מתלה לציוד ייעודי ונקודות עיגון מודולריות על דלת תא המטען.
יתרון נוסף של הרכב טמון בטכנולוגיית V2L שמאפשרת לו לשמש כמקור חשמל לציוד המותקן עליו - פתרון שימושי בייחוד בעת משימות חילוץ באזורים מבודדים. לצד הקונספט, ג'נסיס מדגישה כי היא בוחנת דרכים חדשות להתמודדות עם תנאי קור, בהם מעבר למערכות חשמל ב־48 וולט להפעלת שמשות קדמיות מחוממות - פתרון שמבטיח חיסכון באנרגיה והפשרה מהירה יותר בהשוואה למערכות הסטנדרטיות הפועלות על 12 וולט.
אמנם ירידת טווח הנסיעה ברכבים חשמליים בעונת החורף היא תופעה ידועה, אך בדרך כלל היא מסתכמת בצורך בטעינה תכופה יותר - פעולה שבמקרים רבים מתבצעת מהבית. לעומת זאת גם נהגי רכבי בנזין ודיזל חווים ירידה בתצרוכת הדלק בטמפרטורות נמוכות, ונדרשים לנסוע לתחנת דלק בתנאים לא נוחים.
דגם GV60 המקורי הגיע לשוק האמריקני בשנת 2023 וצפוי לקבל עדכונים ממשיים בשנת 2026, כולל מסך תצוגה רחב בגודל 27 אינץ' ושיפורים עיצוביים קלים. למרות שהיצרנית טרם פרסמה את המפרט האמריקני הרשמי לדגם החדש, ייתכן שהוא יכלול גם סוללה מוגדלת בדומה לאלו של יונדאי איוניק (Hyundai Ioniq 5) וקיה EV6 (Kia EV6), שאיתן הוא חולק את פלטפורמת E-GMP של יונדאי.