אודי תייצר מתחרה אפשרית ל־G-Class
כמעט שלוש שנים חלפו מאז שראש מחלקת העיצוב הקודם של אודי (Audi) רמז על פיתוח רכב שטח קשוח שיתחרה במרצדס־בנץ G-Class. כעת, כשההתעניינות בקטגוריית רכבי השטח היוקרתיים גוברת, נראה שהרעיון חוזר לשולחן. מנכ"ל אודי, גרנוט דלנר (Gernot Döllner), אישר לאחרונה בריאיון למגזין אוטוקר (Autocar), כי "לא נוותר על החלום הזה" של דגם שטח ייחודי מבית המותג.
דלנר הסביר, כי למרות שאודי שואפת לפשט את היצע הדגמים שלה ולהתמקד בקידום המותג, היא מתכוונת להשאיר מקום גם לדגמים ייחודיים שיחזקו את התדמית ויאפשרו ניסויים טכנולוגיים ועיצוביים. "המודל הזה עובד היטב: שמירה על אסטרטגיה ממוקדת לצד דגמי נישה שמוסיפים חדשנות למגוון המוצרים המרכזיים שלנו", אמר.
את הרעיון לדגם שטח כזה הזכיר לראשונה ב־2023 המעצב הראשי אז, מרק ליכטה (Marc Lichte), שציין כי "יש מקום" לרכב שטח ייעודי של אודי, וכי הוא צפוי להיות חשמלי. ליכטה הדגיש שהעיצוב לא יחקה את G-Class או את לנד רובר דיפנדר (Land Rover Defender) אלא יציג זהות עיצובית חדשה, "משהו אחר". הרכב יכול לשמש מעין רכב דגל טכנולוגי שידגים את יכולות ההנעה החשמלית והבקרה הדיגיטלית החדשות של אודי.
לפי הערכות, הפלטפורמה שעליה ייבנה הדגם תהיה של מותג סקאוט (Scout) מקבוצת פולקסווגן, מה שיאפשר לאודי לייצר את הדגם בארצות הברית. האפשרות הזו נבחנת בעיקר בגלל המכסים שהטיל ממשל טראמפ על רכבים מיובאים. ייצור מקומי יאפשר לאודי לעקוף את מגבלות הסחר ולהתחרות ישירות ביצרנים אמריקנים ובינלאומיים בקטגוריה הרווחית של רכבי שטח יוקרתיים.
דלנר ציין, כי אחת השאלות המרכזיות שעומדות על הפרק היא אם לאודי יהיה מפעל ייעודי בארצות הברית. לדבריו, "ההחלטה תלויה במידת התיאום שלנו עם ממשלת ארצות הברית."
נכון לעכשיו החברה לא פרסמה מועדי פיתוח או פרטים טכניים נוספים, אך דלנר אומר כי כדאי להישאר מוכנים. ייתכן שכבר בשנים הקרובות אודי תיכנס לשוק רכבי השטח הקשוחים, עם גישה אלגנטית וחדשנית שתנסה לשלב את עולמות היוקרה, החשמל והשטח האמיתי.
קונספט Audi Activesphere









