ראם משיקה מערכת פליטה לרכבים
דגם 1500 RHO של ראם (Ram) לשנת 2025 כבר זכה לתשומת לב רבה בתחום רכבי השטח והטנדרים בזכות מנוע מסוג הריקיין (Hurricane) החזק שלו, המספק 540 כוחות סוס, אלא שיצרנית הטנדרים האמריקנית מציעה כעת דרך רשמית להפוך אותו לנועז יותר. במסגרת תוכנית "החיבור הישיר" (Direct Connection) של ראם, נחשפה מערכת הפליטה החדשה MagnaFlow Ram RHO xMOD Series, הראשונה שיוצרה כחלק משיתוף פעולה חדש בין ראם ליצרנית מערכות הפליטה מגנה־פלו (MagnaFlow).
המערכת פותחה במיוחד למנוע שישה צילינדרים של ראם כדי להתאים את הצליל לעוצמה המכנית. לדברי מנכ"ל ראם, טים קוניסקיס (Tim Kuniskis), "ביצועי שטח אמיתיים לא מסתכמים בכוח או במומנט אלא כוללים את החוויה החושית כולה." מערכת xMOD, וכן גרסת SPEQ הפשוטה יותר, עשויה מפלדת אלחלד בקוטר של שלושה אינצ'ים (כשישה ס"מ) ומסתיימת בזוג מפלטים שחורים בקוטר חמישה אינצ'ים (שמונה ס"מ). שתי הגרסאות כוללות את טכנולוגיית NDT של מגנפלו, שמונעת רעידות ותהודות בתא הנוסעים בזמן נסיעה רגועה.
מערכת מודולרית עם שישה מצבים
xMOD נועדה לספק רמה חסרת תקדים של התאמה אישית. היא כוללת שלושה משתיקי קול מתחלפים ושתי אפשרויות לצנרת אמצע: אחת המשמרת את שסתומי הפליטה המקוריים של ראם, והאחרת מבטלת אותם לטובת צליל פתוח ורועש יותר. באמצעות שילוב של הרכיבים האלו, הנהג יכול לבחור בין שישה מצבי צליל, מטון ספורטיבי מעודן ועד נהמת מרוץ חסרת מעצורים.
המערכת החדשה משלימה את אופיו הקרבי של הרכב, שנחשב לטנדר הביצועים הבכיר של המותג. עם 540 כ"ס הוא מוצג כטנדר בעל התמורה הטובה ביותר ליחידת כוח בקטגוריה. מערכת הפליטה החדשה זמינה להזמנה דרך חנויות מופאר (Mopar) הרשמיות או אצל סוכנויות ראם, ומוסיפה שכבה של התאמה אישית באישור היצרן.
במחיר של 3,099 דולר, מערכת xMOD משמשת כמעין "כפתור ווליום" לבעלי ראם שמעוניינים לשלוט באופי הצליל של הטנדר שלהם. בלחיצת כפתור אפשר לעבור מצליל יומי נעים לצרחה של מסלול מרוצים. בעבור חובבי נהיגה שרוצים להפוך את RHO לייחודי, זו אחת ממערכות הפליטה המתקדמות והאיכותיות ביותר שמוצעות כיום ישירות מהמפעל.





