צמיגים לכביש ולשטח רטוב
בעת בחירת צמיגים "אוניברסליים" לכביש ולשטח (all-terrain), נהגים נוטים להתמקד בראש ובראשונה באחיזה בשטח, בשחיקה או בקיבולת העמסה. אך למעשה הביצועים על כביש רטוב הם אלה שקובעים את רמת הביטחון האמיתית ברכב. כבישים רטובים, שלוליות ומשטחים חלקלקים הם חלק משגרת הנהיגה, ולכן יכולת ההתמודדות עם מים חשובה לא פחות מהתפקוד בשטח.
צמיג ניטו טרה גראפלר (Nitto Terra Grappler G3) מגדיר מחדש את רמת הביצועים הרטובים בקטגוריית הצמיגים לשטח ומשלב טכנולוגיה ועיצוב שמאפשרים יציבות גבוהה ותגובה צפויה כשהכביש פחות "מסביר פנים". נהיגה רטובה נוגעת ליכולת הצמיג לבלום, להגיב להיגוי ולאחוז בכביש בתנאים חלקים - משטח כביש רטוב ועד שבילים בוציים או חצץ לח. הביצועים כוללים מרחק בלימה על כביש רטוב, יציבות בפניות בגשם, עמידות ל"רחיפה" על המים (hydroplaning) ואיכות ההיגוי על משטחים מחליקים. לצמיג A/T שאמור לאזן בין קשיחות שטח לנהיגת יומית, ביצועים רטובים הכרחיים ולא רק "תוספת".
כבישים רטובים נפוצים יותר משטח בוצי: גם חובבי שטח מבלים את רוב הזמן על כביש, בדרך כלל בכבישים עירוניים וברחובות רטובים בגשם. נקודה נוספת לזכות הצמיגים האלו: מים משנים את כללי המשחק. מים בין הכביש לצמיג מפחיתים את האחיזה ומגדילים את הסיכון להחלקה. כלי רכב כבדים מצריכים יותר שליטה: טנדרים, רכבי שטח ורכבי שטח כבדים יותר, לכן מרחק הבלימה והעומס על הצמיג גבוהים יותר. תרכובות מודרניות משפרות האחיזה והבטיחות: טכנולוגיות כגון תרכובות סיליקה, תעלות רוחב וחריצים היקפיים רחבים תורמות לפינוי מים מהיר ומשפרות את האחיזה גם בגשם.
איך מזהים צמיג שמצטיין בכביש רטוב? בעת בחירה של צמיג A/T, מומלץ לחפש צמיג עם דירוג אחיזה (UTQG Traction) של A או AA, נתוני בלימה רטובה של היצרן או של גורם בדיקה חיצוני בלתי־תלוי. כדאי להתייחס לתגובות וביקורות של נהגים שמזכירות ביצועים בגשם. אלו סימנים שהצמיג מסוגל להתמודד לא רק עם כביש יבש אלא גם עם כבישים רטובים ומאתגרים.
צמיג טרה גראפלר G3 מיועד לנהגים שמחפשים צמיג שנראה קשוח ומתנהג היטב הן בשטח והן בכביש רטוב, ומשלב ביצועים מאוזנים וביטחון לאורך השנה.



