מגה בשטח
ניוזלטר מגה בשטח
מגה בשטח גיליון 189
לעמוד קודם

טרקטורון פולריס סקרמבלר

23/07/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

שוק ה־ATV (רכבי שטח קטנים) עבר שינוי ממשי בעשורים האחרונים. בשנות ה־80 וה־90 יצרנים התחרו ביניהם על מהירות, ספורטיביות ונועזות, מה שהוליד אגדות כגון הונדה ATC250R (Honda) או ימאהה באנשי 350 (Yamaha Banshee 350). לעומת זאת היום, עולם רכבי השטח עובר מהפך: רוב היצרנים מתמקדים בכלים גדולים יותר מסוג UTV, וקטגוריית ATV הספורטיבי נדחקת לשוליים.

פולריס (Polaris) מחזירה את הרוח הספורטיבית עם כלי חזק, בוטה ומהנה לשטח - סקרמבלר XP1000S (Scrambler XP 1000 S). ההשראה לדגם התקבלה מדגמי העבר של החברה, אך הכוח מודרני: מנוע פרוסטר (ProStar) בנפח 952 סמ"ק מפיק 89 כ"ס שמובילים את הכלי ליחס כוח־משקל מרשים.

על פני השטח, לכלי הרכיבה ממדים רחבים, מתלים מתקדמים עם בולמי ווקר אוונס (Walker Evans) מתכווננים בשלוש דרגות והיגוי משופר עם טכנולוגיית ProSteer שמפחיתה תופעות של "באמסטיר". כל אלה מאפשרים לרוכב לשמור על יציבות גם במהירויות גבוהות בשבילים מאתגרים, ולהתמודד עם מהמורות בביטחון ובדיוק.

למרות אופיו הספורטיבי, לסקרמבלר יש גם כישורי עבודה: יכולת נשיאה של 230 ק"ג על המתלים - קדמיים ואחוריים, כננת מובנית בעוצמת משיכה של 1.5 טונות וכושר גרירה מרשים של 800 ק"ג. אבל ברגע שמתניעים את המנוע ומרגישים את הרעש הנפיץ של הבוכנות, כל כוונה לעבוד מתפוגגת לטובת חוויית רכיבה מלאה באדרנלין.

אחת הנקודות החשובות במפרט היא מערכת ההנעה: לטרקטורון הנעה כפולה לפי דרישה (on-demand AWD), שמפעילה את הגלגלים הקדמיים רק כאשר הוא מאבד אחיזה בקרקע. המערכת נוחה למשתמשים שלא רוצים להתעסק בהעברת מצבים, אך חסרונה בתגובה מאוחרת לעיתים או בשינוי מצב דווקא כשצריך אחיזה קבועה.

ברמת הגימור יש מקום לשיפור. המושב קשה למדי להסרה ולהרכבה, יש לכלוך נראה לעין באזור הגלגלים, ומנוף ההילוכים מזכיר יותר מוט ברזל מאשר בקר תפעול מודרני. למרות התקלות הקטנות, התחושה שמתקבלת ברכיבה משכיחה הכול: הרעד של המנוע, התאוצה המיידית והתגובה הישירה מחזירים את הרוכב לימי הזהב של ה־ATV.

באופן כללי, הסקרמבלר של פולריס שונה ממה שרוב יצרני ה־ATV מציעים כיום. הוא לא מיועד רק לעבודה, גם לא רק לשעשועים, אלא משלב את שניהם עם אופי בוטה, כוח גולמי ותצורה שמזמינה חוויית נהיגה אמיתית. זה רכב לשטח שדורש כבוד ותגובה מיומנת, אך בתמורה מעניק הנאה צרופה וחיבור עמוק לרכיבה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן