IM Motors בישראל
קבוצת לובינסקי מצרפת לשורותיה את מותג הרכב החדש IM Motors. בישראל ישווקו שני דגמי המותג, IM5 - מכונית סדאן חכמה וגדולה - ו־IM6 שהיא SUV מהגדולים והמרווחים בקטגוריה. פעילות המותג תתמקד במרכז חוויה שייפתח בסוף חודש נובמבר 2025 בהרצליה פיתוח (המנופים 2), בחיפה ובהמשך גם בירושלים. עד השלמת העבודות בהרצליה הקימה היבואנית מתחם השקה זמני במטה החברה בשורק (מרק מושביץ 3, ראשון לציון), שם יתאפשר להתרשם מדגמי המותג ולבצע נהיגות מבחן.
מותג IM MOTORS מתאפיין בתכנון מתקדם במיוחד, המחבר בין חוויית נהיגה ברמה גבוהה מאוד לבין טכנולוגיית קצה, שמונגשת בין היתר באמצעות טכנולוגית בינה מלאכותית.
שלדת הרכב משלבת סגסוגת אלומיניום קלה, עמידה לפיתול ומבוקרת באמצעות בקרת VMC - Vehicle Motion Control בשישה צירים, אשר מאגדת את כל הנתונים הדינמיים של הרכב (היגוי, בלימה, שיכוך באמצעות מתלי אוויר - אופציה בהתאם לגרסה, מנועים) למחשב מרכזי אחד בעל מעבד NVIDIA עוצמתי. באמצעות אלגוריתמים ייעודיים, VMC מנתחת את כל הנתונים הדינמיים שנאספים כדי להתאים באופן מיטבי את פקודות הנהג למצב הנהיגה, לדרך ולתנאים הסביבתיים, ולבצע התאמות מיידיות של כל מערכות הרכב.
מחשב זה של IM נקרא Cerebellum, ה"מוח" של הרכב, ותפקידו לייצר קפיצת מדרגה של ממש באיכות הנסיעה - בהתנהגות, בבטיחות ובנוחות - שלושת הממדים החשובים ביותר. לשם המחשה, במבחן האייל השיגה IM5 נתון מהירות של 90.96 קמ"ש בזמן התחמקות ממכשול. זה שיא חדש בקטגוריה, אשר ממחיש את רף הבטיחות הדינמי הגבוה שאליו מכוון מותג IM.
רכיב טכנולוגי נוסף שבאמצעותו מציגה IM עליונות דינמית ומגיע בכל הדגמים ובכל רמות האבזור הוא היגוי בגלגלים האחוריים (עד 12 מעלות), המופעל בהתאם למהירות הנסיעה כדי לאפשר רדיוס סיבוב זעיר (פחות מחמישה מטרים ל־IM5 ו־5.08 מטרים ל־IM6) במהירויות נמוכות.
הודות לשימוש בהיגוי אחורי, יציבות כלי הרכב משתפרת במידה ניכרת, ההיגוי חד יותר וקו הנסיעה והפנייה נשמרים באדיקות (צמצום תת־היגוי והיגוי־יתר למינימום). מתלי האוויר (בהתאם לגרסה) מבוקרי המחשב "חשים" את תנאי הנסיעה והדרך ומגיבים בהתאם. מערכת מתלים זו מאפשרת גם שינוי ידני בגובה הרכב בשלושה מצבים: מצב נמוך לנסיעה רגילה, הגבהת הרכב להענקת מרווח גחון מרבי ומצב Load ב־IM6 שמנמיך את חלקו האחורי כדי להקל את ההעמסה לתא המטען.
לרכבי IM ממשק תפעול (IM OS) ומערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות אשר משולבות יחד בתא נוסעים עתידני, איכותי, בטוח ואינטואיטיבי. לדוגמה, בנהיגה בלילה גשום, בעת הפעלת מצב Rainy Night מערכת הבינה המלאכותית של IM, באמצעות מערך של 9 מצלמות ראשיות ו־12 חיישנים נוספים, משקפת את הנעשה מסביב לרכב ומתריעה על סכנות על גבי מסך תצוגה גדול בתא הנוסעים. המערכת יודעת לזהות מצבים שבהם שדה הראייה במראות הצד מוגבל, ומפעילות אוטומטית את המצלמות ההיקפיות של הרכב. המערכת תדגיש בתצוגה הולכי רגל וכלי רכב הנמצאים מסביב.
מערכות הנהיגה האוטונומיות מקנות שלל אפשרויות לסיוע בהתמודדות והיחלצות ממגוון אתגרי נהיגה. מערכת AI Chauffer מסוגלת בלחיצה אחת לזהות מקומות חניה פנויים, בניצב או במקביל, ולהחנות את הרכב. אם הרכב הוחנה לא מספיק קרוב למדרכה, המערכת מסוגלת לקרבו אליה באמצעות שימוש במערכת ההיגוי לכל הגלגלים. יש גם אפשרות ליציאה אוטונומית מחניה או ממצב מורכב. אפשרות נוספת היא זכירה של מסלול הנסיעה של הרכב ונסיעה לאחור עד מרחק של 100 מטר. תכונות אלה מתווספות לתכונות נהיגה אוטונומיות בשיוט שכוללות שמירת מהירות, מרחק מכלי רכב מלפנים, שינוי נתיב אוטומטי ונהיגה בעומסי תנועה.
שני הדגמים השיגו ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק העדכניים ביותר של EURO NCAP. דגמי IM מורכבים מפלדה מחוזקת באזורים קריטיים, התורמת לקשיחות מבנית גבוהה במיוחד.
סוללות ליתיום־יון מסדרה 6 של CATL המותקנות ברכבי IM MOTORS נחשבות לפורצות דרך בבטיחות. ארכיטקטורה רב־שכבתית מבטיחה אי־התפשטות תרמית של כל המארז. יסוד מערכת ההגנה על סוללת ה־100KW היא מערכת המתוכננת לספוג מיידית, במקרה של שריפה, עם שכבת הגנה קראמית מפגיעה בסוללה. מארז הסוללה מתוכנן לעמוד בטמפרטורות קיצוניות של עד 1,000 מעלות יותר מ־10 דקות. המארז כולל 192 יחידות אירו־ג'ל לבידוד תרמי נוסף. עם תעלות אוורור לסילוק עשן ומערכת קירור נוזלית משופרת לכל הסוללות, המערכת מבטיחה כי בכל אירוע נקודתי של התחממות תא יחיד, הוא יבודד משאר רכיבי הסוללה. הסוללות עמדו בהצלחה במבחני חדירה של עצמים קשיחים והן עומדות בסטנדרטים המחמירים ביותר של התעשייה.
מפרט הבטיחות האקטיבית של דגמי IM עשיר מאוד וכולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. דוגמאות: בלימת חירום אקטיבית; בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, כולל החלפת נתיבים אוטומטית; זיהוי תמרורי מהירות והתאמת המהירות במגביל המהירות; סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי; התרעת מעבר נתיב בעת זיהוי רכב המתקרב מאחור; תיקון מיקום בנתיב בחירום; התרעה על הימצאות רכב בשטח המת; התרעה ובלימה בעת זיהוי תנועה חוצה מאחור.
בכל הגרסאות של שני דגמי IM אבזור עשיר שעיקריו ארבעה מצבי נהיגה לבחירה, וגרסאות ההנעה הכפולה נוסף מצב חמישי; גריל אקטיבי לשיפור האווירודינמיות; שתי עוצמות השבת אנרגיה (רגנרציה); 12 חיישני חניה היקפיים; 9 מצלמות היקפיות; לוח מחוונים משולב ומולטימדיה במסך HD משולב בגודל 26.3 אינצ'ים עם תמיכה בעברית; מסך שליטה במרכז הדשבורד בגודל 10.5 אינץ'; תאורת אווירה מתכווננת עם 256 צבעים לבחירה; שני שקעי USB-C מלפנים ואחד מאחור; שני שקעי 12 וולט מלפנים ומאחור; יכולת V2L לאספקת חשמל לאביזרים חיצוניים; משטח טעינה אלחוטי כולל אוורור (למכשירים תומכים); ממשקי Android Auto ו־Apple CarPlay אלחוטיים; הפעלה קולית; מצלמת דרך עם אפשרות להקלטת הנסיעה; בקרת אקלים אוטומטית מפוצלת לשני אזורים; מושב נהג זז לאחור אוטומטית בעת כניסה לרכב ויציאה ממנו, שגם חוזר קדימה לאחר ההנעה; מושב נוסע מתכוונן חשמלית; מושבים קדמיים מאווררים; מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, הגה מחומם; תא מטען חשמלי הכולל פתיחה על־ידי העברת רגל מתחת לפגוש האחורי; גג זכוכית פנורמי מבודד תרמי עם זיגוג כפול; ועוד.
עיצובם הייחודי של תאי הנוסעים נעשה בשיתוף עם האוניברסיטה לאומנויות סנטרל סיינט מרטין שבלונדון.
תאי הנוסעים של דגמי IM MOTORS תוכננו לנסיעה שלווה ונינוחה. הם נעדרים כמעט לגמרי ממתגים פיזיים, והתפעול של כל מערכות הרכב נעשה באמצעות שני מסכים גדולים. לדגמי IM תפעול מתקדם גם באמצאות אפליקציה ייעודית המאפשרת לבעלי הרכב לשלוט בשלל מערכותיו (פתיחה וסגירה ללא מפתח, שיתוף מפתח עם משתמש נוסף, הפעלת מיזוג, אוורור וחימום לפני הנסיעה ועוד), ולקבל חיווי מלא על מצב הסוללה, הטעינה, טווח הנסיעה, מיקום הרכב, לחץ האוויר בצמיגים ועוד.
צילום: רונן טופלברג
IM6: רכב SUV בינוני־גדול חכם
IM6 הוא SUV גדול ממדים בעל עיצוב דינמי מבחוץ וחלל פנימי מרווח ביותר. ממדיו הם 490.4 ס"מ אורך, 198.8 ס"מ רוחב ו־166.9 ס"מ גובה. בסיס הגלגלים הוא 295 ס"מ. דגם זה מוצע בישראל בשלוש גרסאות, אשר נבדלות בתפוקות המנועים, בגדלים ובסוגים של הסוללות (LFP ו-NCM), בטווחי הנסיעה ובתצורת ההינע (אחורית או כפולה).
לגרסת 75kW RWD סוללת LFP בקיבולת של 75KW ומתח של 400 וולט, אשר מזינה מנוע אחורי בהספק של 295 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. המנוע מאפשר תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה מרבי של 450 ק"מ WLTP. הסוללות נטענות באמצעות עמדה ביתית AC 11 קוט"ש תלת־פאזית או בעמדה מהירה DC בהספק של 153 קוט"ש. לגרסה זו חישוקים קלים במידה 20 אינץ'.
לגרסה השנייה, Long Range 100kW RWD, סוללת NMC בקיבולת של 100KW ובמתח של 800 וולט, המזינה מנוע אחורי בהספק של 408 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. המנוע מאפשר תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש תוך 5.4 שניות, מהירות מרבית של 235 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 625 ק"מ WLTP. הסוללות נטענות באמצעות עמדה ביתית AC 11 קוט"ש תלת־פאזית או בעמדה מהירה DC בהספק של 396 קוט"ש. גרסה זו מוצעת עם אפשרות לבחור כתוספת את מתלי האוויר מבוקרי המחשב (עם אפשרות להנמכת החלק האחורי להטענת תא המטען) ועם בחירה בחישוקים קלים בקוטר 20 או 21 אינץ'.
לגרסה השלישית, Performance 100kW AWD, סוללת NMC בקיבולת של 100KW ומתח של 800 וולט, אשר מזינה שני מנועים, קדמי ואחורי, בהספק משולב של 777 כ"ס ומומנט משולב של 81.77 קג"מ. יחד הם מאפשרים תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש תוך 3.48 שניות, ומאיצים למהירות מרבית של 240 קמ"ש. טווח הנסיעה הוא עד 505 ק"מ WLTP. גרסה זו נטענת באמצעות עמדה ביתית AC 11 קוט"ש או בעמדה מהירה DC בהספק של 396 קוט"ש. היא מגיעה כסטנדרט עם מתלי אוויר מבוקרי מחשב ועם חישוקים קלים בקוטר 21 אינץ'.
צילום: רונן טופלברג
IM5: רכב סדאן בינוני־גדול חכם
IM5 היא מכונית סאלון בתצורת סדאן שנראית דינמית ובעלת יכולות נסיעה חריגות מאוד בקבוצה. עיצובה הייחודי מקנה אווירודינמיות ומקדם גרר נמוכים מאוד (0.226). מידותיה הנדיבות (493.1 ס"מ אורך, 196 ס"מ רוחב, 147.4 ס"מ גובה ו־295 ס"מ בסיס גלגלים) יוצרות תא נוסעים מרווח במיוחד.
לגרסה הראשונה, 75kW RWD, סוללת LFP בקיבולת של 75KW אשר מזינה מנוע אחורי בהספק של 295 כ"ס, בעל מומנט של 45.9 קג"מ. המנוע מאפשר תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש תוך 6.8 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 490 ק"מ WLTP. גרסה זו נטענת באמצעות עמדה ביתית AC 11 קוט"ש תלת פאזית או בעמדה מהירה DC בהספק של 153 קוט"ש. יה לה חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
לגרסה השנייה, Long Range 100kW RWD, סוללת NMC בקיבולת של 100KW ובמתח של 800 וולט, אשר מזינה מנוע אחורי בהספק של 408 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. המנוע מאפשר תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש תוך 5.0 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. טווח הנסיעה הוא 710 ק"מ WLTP. גרסה זו נטענת באמצעות עמדה ביתית AC 11 קוט"ש תלת פאזית או בעמדה מהירה DC בהספק של 396 קוט"ש.
לגרסה השלישית, Performance 100kW AWD, סוללת NMC בקיבולת של 100KW ובמתח של 800 וולט, אשר מזינה שני מנועים, קדמי ואחורי, בהספק משולב של 777 כ"ס ומומנט של 87.83 קג"מ. יחד הם מאפשרים תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש תוך 3.2 שניות, מהירות מרבית של 268 קמ"ש וטווח נסיעה של 575 ק"מ WLTP. גרסה זו נטענת בעמדה ביתית AC 11 קוט"ש תלת פאזית או בעמדה מהירה DC בהספק של 396 קוט"ש. היא מגיעה כסטנדרט עם מתלי אוויר מבוקרי מחשב ועם חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.
דגמי IM MOTORS ישווקו בישראל עם אחריות יצרן ארוכה וחריגה מאוד של 8 שנים או 250,000 ק"מ, המוקדם מהם, לרכב ולסוללה.
מחירי IM5:
- IM5 RWD 75 KW: מ־205,000 שקלים.
- IM5 Long Range RWD 100 KW: מ־229,000 שקלים.
- IM5 Long Range+ RWD 100 KW: מ־239,000 שקלים.
- IM5 Long Range RWD CDC 100 KW: מ־249,000 שקלים.
- IM5 Performance AWD CDC 100 KW: מ־286,000 שקלים.
מחירי IM6:
- IM6 RWD 75 KW: מ־215,000 שקלים.
- :IM6 Long Range RWD 100 KW מ־239,000 שקלים.
- IM6 Long Range+ RWD 100 KW: מ־245,000 שקלים.
- :IM6 Long Range RWD CDC 100 KW מ־259,000 שקלים.
- :IM6 Performance AWD CDC 100 KW מ־296,000 שקלים.
צילום: רונן טופלברג












