מגה דו
חדשות
אופנועי כביש
לעמוד קודם

אופנוע סיני עם מנוע גדול

26/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

גרייט וול מוטור (Great Wall Motor), הידועה בעיקר כיצרנית של רכבי שטח (SUV), טנדרים ומכוניות חשמליות, מרחיבה את פעילותה לענף הדו־גלגלי באמצעות חטיבת האופנועים סואו (Souo). אחרי שהחברה כבר שיתפה פעולה עם BMW בייצור קטנוע חשמלי במסגרת Spotlight Automotive, היא מראה שיש לה שאיפות רציניות גם בתחום הדו־גלגלי.

בשנה שעברה הציגה סואו את הדגם S2000, אופנוע כביש גדול עם מנוע גדול ושמונה צילינדרים בנפח 1,999 סמ"ק והספק של 151 כ"ס ב־6,500 סל"ד. לתיבת ההילוכים מצמד כפול עם שמונה מהירויות והילוך אחורי. כבר אז היה ברור שמדובר בניסיון ממוקד להתמודד מול הונדה גולד ווינג (Honda Gold Wing), הנחשב לאייקון בתחום, ואף לעקוף אותו בנתונים על הנייר עם יותר צילינדרים, יותר הילוכים ויותר טכנולוגיה.

כעת החברה הסינית משיקה את סדרת ההמשך. S2000CT היא סדרת קרוזרים חדשה שנחשפה בפטנט רשמי והושקה לקראת תערוכת CIMAMotor בסין. לאופנוע ארבע גרסאות מתוכננות: LH2000-3 כאופנוע כביש בסגנון קרוזר פשוט; LH2000-4 עם מושב ורגליות לנוסע; ו־LH2000-5/6 בצורת אופנוע "באגר" עם ארגזי מטען קשיחים. המשקל משתנה בין 404 ק"ג בגרסת הסולו ל־427 ק"ג בגרסאות עם הארגזים, ולכל הדגמים אותו בסיס עם רוחק סרנים של 1,810 מ"מ.

חידושים הנדסיים ייחודיים

מעבר לנתונים הטכניים, האלמנט ההנדסי הבולט הוא מראה החזית: סואו עיצבה מתלה קדמי שנראה כמו מזלג טלסקופי קלסי, אך מתחתיו פועלת למעשה מערכת הוסאק (Hossack) מסוג זרוע כפולה. הפתרון הזה משלב שליטה מדויקת בתנועת הגלגל ונטרול זוויות בלימה עם מראה "סטנדרטי" שמדבר אל קהל חובבי הקרוזרים. פתרון טכני זה נראה כמו מגמה רחבה יותר באופנועים הסיניים: פחות חיקוי ויותר פתרונות מקוריים שמבקשים לאחד עיצוב־על עם ביצועים והתנהגות כביש.

במערב נהגו לראות שנים רבות באופנועים מתוצרת סין תחבורה זולה או חד־פעמית. עם S2000 ודגמים דומים, גרייט וול מבהירה שהיא מכוונת לשורה הראשונה ליד הונדה, BMW והארלי דוידסון (Harley-Davidson), לפחות ברמה ההנדסית והאבזור. האם נראה אותם בקרוב בשווקים כגון ארה"ב? לא בטוח: מכסים, רגולציה ותמחור הם חסמים ממשיים, והצלחה תימדד גם באמינות, באקוסיסטם, בשירות ובזמינות חלפים.

בעבור רוכבים, המשמעות של ההשקה היא תחרות צמודה יותר בסגמנט הכביש והקרוזר הכבד, שבדרך כלל מביאה עימה יותר תמורה וחדשנות. גם אם לא נראה את S2000 בכבישים בזמן הקרוב, עצם קיומו של אופנוע מסיבי ושאפתני כזה מרמז כיצד העשור הבא בתחום האופנועים עשוי להיראות: גלובלי יותר, מגוון יותר ופחות תלוי במותגים המוכרים בלבד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן