לבנדה אופנוע עם מנוע V4
מותג האופנועים הסיני בנדה (Benda) אולי לא מוכר עדיין לרוכבים רבים באירופה, אך במולדתו הוא כבר בנה לעצמו שם של יצרן חדשני עם תעוזה עיצובית. לאחר שהציג את מנוע V4 הראשון מתוצרת סין עוד ב־2021, המותג מעלה הילוך ומשיק את דארק פלאג 950 (Dark Flag 950) - אופנוע בסגנון קרוזר גדול עם מנוע V4 בנפח 948 סמ"ק, שמציב את המתג בחזית חדשנות האופנועים הסינית.
המנוע נבנה על הגרסה הקודמת המקורית של החברה, אך עבר הגדלה ממשית עם קדח של 67 מ"מ ומהלך בוכנה של 67.2 מ"מ לעומת 53.5 ו־55.2 מ"מ בגרסה הקטנה יותר. השדרוג הזה מאפשר לו להפיק 106.5 כוחות סוס ב־10,000 סל"ד ומומנט מרבי של 85.4 ניוטון-מטרים ב־8,000 סל"ד.
במערכת ההנעה תיבה עם שישה הילוכים והנעה באמצעות רצועה - פתרון שמאפיין קרוזרים מודרניים בזכות עמידות ותחזוקה פשוטה. השלדה עשויה מפלדה בתצורת "כלוב" (cradle), עם מזלג קדמי סטנדרטי ובולמי זעזועים כפולים מאחור.
רכיבים יוקרתיים
הדגם משדר יוקרה: מושב מרופד בעור אמיתי, רצועת מכל דלק בעיצוב יוקרתי ומסך מחוונים עגול במראה רטרו, שלמעשה הוא מסך TFT עם הרבה פונקציות וקישוריות לטלפון חכם. לצד אלה שילבה בנדה מערכות מתקדמות כגון מצערת אלקטרונית ride-by-wire, בקרת שיוט ובקרת אחיזה, ואף מערכת ניהול צילינדרים שמכבה שניים מארבעת הצילינדרים במצבים של עומס נמוך או כשהמנוע עובד על סיבובים נמוכים - בדומה לדגמי V4 יוקרתיים של דוקאטי (Ducati) - כדי להפחית את תצרוכת הדלק והצטברות חום.
גם במערכת הבלימה יש רכיבי פרמיום: דיסקים קדמיים כפולים עם קליפרים רדיאליים מתוצרת ברמבו (Brembo) ומאסטר צילינדר תואם. מערכת הפליטה המרשימה כוללת ארבעה אגזוזים - שניים בכל צד - שמרמזים שמדובר במנוע V4 אמיתי. תאורת LED אחורית משלימה את המראה הנקי והמודרני.
השקת דארק פלאג מסמנת את רצונה של בנדה להתבסס לא רק כמותג מקומי אלא גם ככוח עולה בשוק הגלובלי. אם תצליח להציע שילוב של עיצוב נועז, טכנולוגיה מודרנית ומחיר משתלם, ייתכן שנראה יותר ויותר רוכבים מערביים בוחרים באופנוע סיני כחלופה אמיתית ליצרנים הוותיקים.