מגה דו
חדשות
אופנועי ספורט
לעמוד קודם

מושק בישראל 390 SMC-R החדש של KTM

20/10/2025
זמן קריאה: 0.5 דק'

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי קיי־טי־אם (KTM), משיקה את 390 SMC-R החדש. זה האופנוע הראשון במשפחת 390 שמגיע לישראל, והוא מסמל את חזרת המותג לפעילות מלאה ועוצמתית. בעתיד יושק שלל דגמים חדשים, אשר חלקם יגדיר קטגוריות חדשות ובחלקם הם דגמים קיימים מעודכנים. לדגמים אלה טכנולוגיות עדכניות והנדסה מתקדמת. 390 SMC-R מעלה את רמות האדרנלין כחיית מסלול סופרמוטו רזה, קשוחה, חזקה וקלה מאוד. הוא פותח עולם ספורטיבי חדש לרוכבים.

ב־KTM ייצרו לקהל רוכבי הסופרמוטו אופנוע ייחודי שמעניק חוויית רכיבה דינמית בסגנון READY TO RACE, עם שימושיות אמיתית בעולם שמחוץ למסלול. דגם זה מביא את חוויית הסופרמוטו לקהל גדול עם מתלים ארוכי מהלך, גלגלי 17 אינץ', צמיגי כביש דביקים ובחירה ממוקדת של עזרים טכנולוגיים אשר מספקים יכולות ספורטיביות מהגבוהות בעולם האמיתי. כל זה בחבילה נגישה וידידותית לרוכב.

הדגם קיבל את הדור החדש של מנועי הצילינדר היחיד של KTM, המכונים LC4c. המנוע תוכנן מחדש עם ראש מנוע ותיבת הילוכים מותאמים לתקן EURO 5.2. מרווחי הטיפולים ארוכים: אחת לכל 10,000 ק"מ. ראש המנוע החדש הוקטן ותורם להפחתת משקלו הכללי של המנוע. ב־KTM מיקמו כעת את התרמוסטט בתוך ראש המנוע כדי לשפר את בקרת טמפרטורת העבודה של המנוע וליצור יציבות תרמית בכל מיני תנאי רכיבה. בראש המנוע נמצאת כעת גם מערכת הזרקת דלק חדשה הממוקמת ישירות מול שסתומי היניקה כדי להפחית את הסיכוי להצטברות פיח ולייצר ריסוס דלק יעיל יותר המייצר שריפה יעילה בהרבה והפחתה בפליטת המזהמים.

תכנון מחדש של תיבת האוויר איפשר למקם את המנוע גבוה יותר בשלדה לשם הגדלה נוספת של מרווח הגחון של האופנוע. מערכת הפליטה תוכננה מחדש כדי להתאים לערכים החדשים של המנוע, אבל לא רק. היא מצוידת בממיר קטליטי כפול ועשויה מפלדת אלחלד, אשר יחד מייתרים את השימוש בדוד משתיק סופי. הדבר תורם להפחתת המשקל בשני קילוגרמים. גם תיבת ההילוכים עודכנה עם מהלך קצר יותר של רכיביה הפנימיים, אשר מבצע כעת החלפות מהירות, קלות וחלקות יותר. לתיבה זו מצמד מחליק קל ומהיר מבעבר, ואפשרות להתקין את מערכת Quickshifter+.

הגוף של KTM 390 SMC R צר וקומפקטי הודות למכל דלק מתכתי בנפח 9.0 ליטרים ופירינגים מינימליסטיים. אלה לא רק מצמצמים את הרוחב הכללי אלא גם מגנים על מכל הדלק במקרה של נפילה ומאפשרים חביקה נוחה של האופנוע עם הרגליים ושינוי תנוחה בזמן הרכיבה.

 

צילום: יצרן

 

ל־390 SMC R שלדת Trellis החדשה שקיבלה זווית מזלג חדשה, משולשי היגוי וחיזוקים כדי להתאים לעומסי רכיבה ספורטיבית ולמסלול. נעשו שינויים כדי להכיל מערכת קירור גדולה יותר ולמקם את רגליות הרוכב לרכיבת סופרמוטו אגרסיבית. המתלים של 390 SMC R כוללים מזלג קדמי WP APEX קרטריג' פתוח בקוטר 43 מ"מ המאפשר מהלך של 230 מ"מ. המזלג מאפשר כוונון לקומפרשן וריבאונד ב־30 שלבים, ללא צורך בכלים. מאחור ישנו בולם WP APEX עם מהלך של 230 מ"מ וכיוון ריבאונד ב־20 שלבים, וכן ל־PRELOAD.

390 SMC R נועל חישוקי שפיצים 17 אינץ' מלפנים ומאחור עם צמיגי Michelin Power 6 במידות 110/70 מלפנים ו־150/60 מאחור. על הבלימה אחראים בלמים רדיאליים, דיסקטים בקוטר 320 מ"מ מלפנים הננשכים על ידי קאליפרים בעלי שתי בוכנות ו־240 מ"מ מאחור. אלה מספקים כוח עצירה גבוה מאוד, כמצופה מאופנוע המיועד גם לרכיבת מסלול ספורטיבית.

אפשר לבחור בין מצבי הרכיבה STREET ו־SPORT. באחרון אפשר לכבות לחלוטין את בקרת האחיזה (Motorcycle Traction Control - MTC). דגם זה "זוכר" את מצב הרכיבה האחרון שנבחר ושומר אותו להתנעה הבאה של האופנוע. מערכת ABS של Bosch (10.3MB) מאפשרת לבטל את פעולת המערכת במצב ספורט, בהתאם להעדפות הרוכב.

ל־390 SMC-R לוח מחוונים TFT חדש בגודל 4.2 אינץ' עם ממשק משתמש ייחודי המותאם לגודל המסך הקומפקטי. לוח מחוונים זה עשוי מזכוכית ועליה ציפוי להפחתת סנוור ושיפור הקריאות בשמש ישירה. גם כאן ישנו ממשק קישוריות מלא לאפליקציית KTM, ובאמצעותה אפשר לענות לשיחות טלפון, להציג את מסלול הניווט (שלב אחר שלב) ועוד. לטובת שיפור השימושיות והארגונומיה, כל מתגי התפעול מוארים לתפעול קל חשיכה.

מחיר: מ־41,990 שקל.

 

צילום: יצרן

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן