מגה דו
חדשות
אופנועי ספורט
לעמוד קודם

CFMoto משיקה אופנוע ספורט

08/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בשנים האחרונות נהפכה CFMoto ממותג שנתפס כשולי וזול לשחקנית רצינית בשוק האופנועים, עם דגמים חדים, מהירים ומתקדמים מהצפוי. לאחר הצלחות כגון 675SR-R והדגמים שפותחו ונבנו בשיתוף KTM, מגיעה החשיפה של 750SR-S - האופנוע הראשון של החברה המיועד לקטגוריית אופנועי הספורט הבינונית, שנחשבה בעבר הלא רחוק לנחלתם של יצרנים יפנים בלבד.

ביצועים ונתונים טכניים

לאופנוע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 749 סמ"ק המפיק 110 כ"ס ב־10,250 סל"ד ו־113 כ"ס עם מערכת Ram-Air. המומנט המרבי הוא 79.9 ניוטון־מטרים ב־9,000 סל"ד. בהשוואה לדגם סוזוקי GSX-R750 עם 147 כ"ס או GSX-R600 עם 119 כ"ס, הנתונים נראים צנועים, אבל שיטת הכוח של CFMoto בולטת בזכות טווח ביניים שמן וידידותי יותר לשימוש יומי במקום שיאי סל"ד גבוהים שמאפיינים את הדגמים היפנים.

למרות משקל של כ־213 ק"ג עם מכל דלק בנפח 17 ליטר, המפרט הטכני מרשים למדי: בולם מתכוונן של KYB, זרוע אחורית חד־צדדית, בלמי ברמבו (Brembo) עם תעלות אוויר, בולם היגוי עם 20 דרגות כיוון ומערכת אלקטרונית המבוססת על יחידת בקרה (IMU) בעלת שישה צירים הכוללת ABS בפניות, בקרת אחיזה ושני מצבי רכיבה. התוספות המודרניות הן מסך TFT בגודל 6.2 אינץ' עם חיבור בלוטות', התנעה חכמה דרך הטלפון, ניטור לחץ אוויר, תמיכה במצלמות פעילות של Insta360, פנסי LED אדפטיביים לפניות ואף מערכת להעברת הילוכים מהירה (בהעברת הילוך מעלה בלבד).

אסטרטגיה מול השוק

סוזוקי נותרה היצרנית היפנית היחידה שממשיכה לשווק את הדגם המקורי של 750 סמ"ק, אבל 750SR-S מראה ש־CFMoto לא חוששת להסתכן. הדגם ממוקם מעל 675SR-R שזכה להצלחה בשווקים מתפתחים, והוא האופנוע הספורטיבי ביותר שהחברה הציגה עד כה.

המהלך של CFMoto לא נועד להחיות נוסטלגיה אלא להציע אופנוע בעל עיצוב חד, טכנולוגיה מתקדמת וחבילת אבזור עשירה במחיר נגיש יותר מהמתחרים היפנים והאירופים. בעבור רוכבים שאינם מחפשים מיתוג היסטורי אלא ערך מרבי לכסף, זה יכול להיות קלף מנצח. גם אם לא ייהפך ללהיט מכירות, 750SR-S יחזק את המוניטין של CFMoto כמותג שמאתגר את התעשייה ומביא יותר אופנוע בפחות כסף.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן