מגה דו
חדשות
אופנועי שטח
לעמוד קודם

ב־מ־וו משיקה את F450 GS

16/11/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת BMW מציגה את F450 GS - דור חדש של אופנועי השטח הקומפקטיים של המותג, המיועד לקטגוריית רישיון A2 (עד 48 כוחות סוס). הדגם שומר על כל מאפייני סדרת GS האייקונית, אך בפורמט קל, נגיש ואינטואיטיבי יותר, עם טכנולוגיות מתקדמות ש"נשאלו" מהדגמים הבכירים של BMW. מנכ"ל המותג, מרקוס פלאש (Markus Flasch), הגדיר את הדגם 'שותף אולטימטיבי לכל רכיבה'. הוא פשוט, חזק ותמיד מוכן להרפתקה.

האופנוע נחשף לראשונה בתערוכת EICMA לפני שנה ומסמן את הצעד הבא של BMW בהרחבת משפחת הדגמים GS בתחום האופנועים עם מנועים "בינוניים", תחום שמתפתח במהירות. דגם הייצור מתמקד בשילוב של ורסטיליות יומית, דינמיות ספורטיבית, נוחות לרכיבות ארוכות ויכולת שטח אמיתית, הכול משולב בעיצוב GS מובהק עם קווי מתאר חדים ופנס LED בצורת X המוכרת.

לאופנוע מנוע עם שני צילינדרים בתכנון חדש לחלוטין ובנפח 420 סמ״ק. הוא מפיק 48 כ״ס ב־8,750 סל״ד ובעל מומנט מרבי של 43 ניוטון־מטרים ב־6,750 סל״ד. המנוע מחובר לגל ארכובה בזווית 135 מעלות ובעל ציר איזון יחיד, לשילוב בין פעולה חלקה לאופי טכני יוצא דופן. הוא חסכוני מאוד (3.8 ליטר ל־100 ק"מ) ועומד בדרישות סביבתיות (EU5), עם טווח נסיעה של יותר מ־350 ק"מ ממכל 14 ליטר.

מבנה טכני ושלדה

אחד החידושים הבולטים בדגם הוא מערכת ERC, גרסה משוכללת לקלאץ', המאפשרת העברת הילוכים והתנעה ללא שימוש במשנק הקלאץ', אך מאפשרת שליטה ידנית כשיש בכך צורך, למשל במעברי שטח שמצריכים מהימנות טכנית או בשטח. המערכת, המותקנת כסטנדרט בדגם GS טרופי (GS Trophy), ניתנת להתקנה בדגמים אחרים מהסדרה ומעניקה שליטה רכה, מונעת כיבוי מנוע במהירות נמוכה ותורמת לשיפור בביצועים הדינמיים.

ל־F450 GS תיבת שישה הילוכים, מערכת להחלפת הילוכים מהירה ללא קלאץ' ומנגנון הנעה מהצד השמאלי של הכידון עם שרשרת X-Ring. לאופנוע שלושה מצבי רכיבה סטנדרטיים, ובגרסאות המשופרות נוסף מצב אנדורו (Enduro Pro) לרכיבת שטח. מערכות העזר האלקטרוניות כוללות מערכת בקרת בלימה ABS מתקדמת, מערכת בקרת בלימה דינמית (DBC), בקרת משיכה (DTC) ובקרת גרירת מנוע (MSR).

השלדה בנויה ממסבך פלדה מרותך עם חיזוקים מולחמים לשילוב קשיחות גבוהה ומשקל נמוך. המתלה הקדמי מורכב ממזלג הפוך KYB בקוטר 43 מ"מ, ומאחור מותקנים זרוע אלומיניום כפולה ומערכת קפיצים מרכזית שמכוונת את בלם הזעזועים האחורי. מערכת הבלימה כוללת קליפרים של ברמבו ((Brembo מלפנים ודיסק 310 מ"מ, ובולם אחורי בקוטר 240 מ"מ - שילוב המספק בלימה מדויקת גם בעת הטיה.

בפן הארגונומי האופנוע מספק תנוחת רכיבה ישרה וטבעית. יש כידון מתכוונן מאלומיניום, מושב משולב עם מקום לשני רוכבים ואפשרויות התאמה לגובה (830 עד 865 מ"מ). הרוכבים יכולים לבחור גם מעמדי רגליים מתכווננים, ידיות חימום ומגן רוח מותאם אישית. תצוגת TFT בגודל 6.5 אינצ'ים מגיעה כסטנדרט ומיועדת למערכת ניווט, ויש מערכת מולטימדיה עם גישה למוזיקה ושיחות עם שקע USB-C לטעינת מכשירים.

F450 GS זמין בארבע גרסאות אבזור: בסיסית בצבע שחור חלל עם אבזור סטנדרטי; גרסת אקסקלוסיב עם מגני ידיים, מגני מנוע, מצבי רכיבה משופרים והילוכים מהירים; מצב ספורט בצבע אדום ("אדום מרוצים") עם בולמים מתכווננים ומערכת ספורט; וגרסת טרופי בצבע כחול מטלי עם מיגון אלומיניום לחלקים, מגן רוח בסגנון ראלי ומערכת ERC מותקנת כסטנדרט.

האופנוע יגיע לישראל ויהיה זמין מהרבעון השלישי של שנת 2026.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן