אוטובוסים חשמליים של BYD באמריקה הלטינית
יצרנית האוטובוסים BYD מרחיבה בהתמדה את פעילותה באמריקה הלטינית, וזאת בניטור מדויק של המסירות. פלטפורמת eBus Radar מאפשרת לפקח על הניידות החשמלית בתחבורה ציבורית באמריקה הלטינית ולנטר אותה. יחידת זו מפרסמת את הנתונים הסטטיסטיים של הערים, המותגים ומספר האוטובוסים החשמליים הפועלים בכל אזור. הנתון שמתפרסם אינו כולל יחידות שכבר הוזמנו מהיצרנים, ואינו כולל את אלה שנבנו אך טרם נרשמו. ישנם מספר דגמים שאינם רשומים, והדבר מאפשר למותגים כגון KingLong (החזק באזור) ו-Sunwin, להוסיף נתונים לרשומות.
במותגים המצטברים ש-eBus Radar עוקב אחריהם מאז 2017 רשומים כיום 1,114 אוטובוסים ממותג BYD שנמכרו ופועלים ברחבי היבשת. הכמות גדלה מאוד, במיוחד מאז שנת 2019, עם פרויקטים בערים רד-דה-סנטיאגו בצ'ילה, טרנסמילניו בבוגוטה וצי האוטובוסים של חברת מטרופלוס דה מדלין. הנתונים משקפים גם שונות. ישנם יצרנים אירופים שבנו בשנים האחרונות תשתית רחבה לייצור והרכבה של כמה מהמערכות העירוניות התובעניות ביותר, ללא מכירות כלל.
מכיוון שהניידות החשמלית הותאמה טוב יותר לדרישות באמריקה הלטינית, ההזמנות עלו, והמשלוחים המתוכננים לטרנסמילניו בשנים 2021 ו-2022 יקנו בסופו של דבר יתרון ליצרני האוטובוסים BYD על פני יצרנים אחרים של אוטובוסים חשמליים.
בשנת 2020 נעשה צי האוטובוסים המונע באמצעות סוללות לחשמלי ברובו ביבשת. צ'ילה, קולומביה ומקסיקו מובילות עם 819, 588 ו-400 יחידות, בהתאמה.
המדינה הדרומית בולטת גם בהיותה זו עם המותגים הרבים ביותר, שכן מלבד BYD משתתפים יצרני האוטובוסים פוטון, יוטונג וקינגלונג. יוטונג מובילה במקסיקו הודות לשילוב אוטובוסים מפרקיים בנתיבי המטרובוס (נתיבי תחבורה ציבורית). בברזיל מובילה כרגע קבוצת אלטרה הודות לשילוב שלדה באורך 15 מטרים ואוטובוסים מפרקיים הנוסעים בסאו פאולו.
במצטבר, מחודש יולי האחרון eBus Radar מדווחת כי צי האוטובוסים העירוניים החשמליים, הפרוסים באמריקה הלטינית, תרם למניעת כניסה של 256,000 טונות פחמן לאטמוספירה. ישנם מותגים רבים באזור, אך למפעילי האזור חשוב שהרכבים שישווקו יובאו לבדיקה ויתחשבו בתהליכי הפחחות המקומיים. חובה שהאוטובוסים ישמשו דוגמה למודרניזציה בערים באזור.