מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

סקניה: אוטובוסים תיירותיים עם הנעה אלטרנטיבית

09/01/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

בחטיבת האוטובוסים של סקניה מאמינים שיחלפו עוד מספר שנים עד שאוטובוסים תיירותיים יוכלו ליהנות מהנעה חשמלית עם טווח נסיעה מספק. לפיכך החליטו בקבוצה להציע ללקוחות פוטנציאליים את שלדת סקניה עם מנועים שאפשר להשתמש בהם במגוון סוגים של דלק אלטרנטיבי, כגון גז טבעי דחוס או נוזלי, דלק ביולוגי נוזלי וביו-גז. מדובר בדלקי LBG/LNG/CBG/CNG אשר ישתלבו במנועי סקניה בנפח 13 ליטר. הכוונה היא לסייע בהפחתת פליטת הפחמן בנסיעות למרחקים ארוכים.

סקניה הציגה לאחרונה דור חדש של שלדת סקניה K בקומה גבוהה, עם החידוש הגדול של מנוע גז חדש בנפח 13 ליטר. המנוע יאפשר נסיעות תיירותיות עם השפעה סביבתית נמוכה, לא מעט בשל יכולתו להיות מופעל על ידי ביו-גז נוזלי. מדובר בדור חדש של שלדת סקניה K בעלת רצפה גבוהה (כמקובל באוטובוסים תיירותיים). מנוע הגז מאפשר למפעילי התחבורה הציבורית התיירותית לעבור לביו-גז ללא בעיות בטווח הנסיעה.

מנוע הגז החדש יכול לפעול על ביו-גז, על גז טבעי, או על שילוב של השניים. כאשר המנוע מופעל בביו-גז, פליטת CO2 עשויה לרדת בשיעור של עד 90% בהשוואה למנוע דיזל קונבנציונלי.

המנוע מספק מומנט מרבי של 200 ק"ג/מטר בין 1,100 ל-1,400 סל"ד, וההספק המרבי (302 קילוואט) מושג ב-1,900 סל"ד. במילים אחרות, מנוע ה-13 ליטר מציע את הכוח והמומנט של מנועי דיזל מקבילים, כלומר הוא יכול להתמודד עם נסיעות בתנאים קשים. הדבר גורם למערכת העברת הכוח להיות אפשרות בת-קיימא למפעילי האוטובוסים לנסיעות ארוכות.

מלבד הפחתת פליטות, מערכות הנעה המונעות בגז שקטות יותר ממקבילותיהן בדיזל, תוך הפחתת עלויות התפעול. יתרה מזו, האפשרות להשתמש בגז נוזלי מייצרת טווח נסיעה גדול הרבה יותר מהטווח בגז דחוס, ולפיכך הוא מתאים גם לפעולות בנסועה גבוהה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן