שטוטגרט מצטיידת באוטובוסים מונעי מימן
חטיבת האוטובוסים של מרצדס סיפקה לאחרונה עשרה אוטובוסים מפרקיים מדגם eCitaro G המונעים באמצעות תאי דלק (מימן) לעיר שטוטגרט שבגרמניה. האוטובוסים נמסרו למפעילת התחבורה הציבורית המקומית Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB) במסגרת התחייבות לעבור לתחבורה ציבורית נטולת פליטות.
לקראת צי נקי מפליטות
האספקה מסמלת את תחילתו של מהלך אסטרטגי של SSB, שנמנעת כעת מרכישת אוטובוסים מונעי דיזל. ב־2027 יופעלו במרכז העיר שטוטגרט אך ורק אוטובוסים חשמליים או מונעי מימן, וב־2035 צפויה כל רשת האוטובוסים של העיר להיות ניטרלית אקלימית.
SSB שימשה גם כשותפת פיתוח לדגמי eCitaro החדשים, שנחשפו רשמית רק לאחרונה עם הצגת האוטובוס הראשון מבין עשרת הדגמים שנרכשו.
מצב H₂: טכנולוגיית הנעה גמישה
באוטובוסים החדשים מדגם eCitaro G יש מצב הפעלה ייעודי המכונה "מצב H
יעילות גבוהה בבלימה ובעליות
שילוב הסוללות הגדולות מאפשר לנצל אנרגיה משוחזרת בבלימה, מה שמשפר את היעילות הכוללת במיוחד בנסיעה עירונית המאופיינת בעצירות תכופות. המערכת מתפקדת היטב גם במאמצים גבוהים כגון עליות תלולות בלי שתא הדלק יידרש לפעול בטווחי הספק שאינם אופטימליים.
מערך הנעה והספקים
האוטובוסים מצוידים בארבע חבילות סוללות NMC3 עם קיבולת כוללת של 392 קוט"ש. מודול תא הדלק, בהספק מרבי של 60 קילוואט, ממוקם בגג האוטובוס - בחלקו האחורי, ישירות מאחורי מפרק החיבור.
לכל אוטובוס שישה מכלי מימן בקיבולת כוללת של 30 ק"ג H