מגה הסעות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

שטוטגרט מצטיידת באוטובוסים מונעי מימן

28/07/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חטיבת האוטובוסים של מרצדס סיפקה לאחרונה עשרה אוטובוסים מפרקיים מדגם eCitaro G המונעים באמצעות תאי דלק (מימן) לעיר שטוטגרט שבגרמניה. האוטובוסים נמסרו למפעילת התחבורה הציבורית המקומית Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB) במסגרת התחייבות לעבור לתחבורה ציבורית נטולת פליטות.

לקראת צי נקי מפליטות

האספקה מסמלת את תחילתו של מהלך אסטרטגי של SSB, שנמנעת כעת מרכישת אוטובוסים מונעי דיזל. ב־2027 יופעלו במרכז העיר שטוטגרט אך ורק אוטובוסים חשמליים או מונעי מימן, וב־2035 צפויה כל רשת האוטובוסים של העיר להיות ניטרלית אקלימית.

SSB שימשה גם כשותפת פיתוח לדגמי eCitaro החדשים, שנחשפו רשמית רק לאחרונה עם הצגת האוטובוס הראשון מבין עשרת הדגמים שנרכשו.

מצב H: טכנולוגיית הנעה גמישה

באוטובוסים החדשים מדגם eCitaro G יש מצב הפעלה ייעודי המכונה "מצב H", שבו תא הדלק מבוסס המימן משמש כמאריך טווח ומאפשר תפעול מלא של האוטובוס באמצעות מימן בלבד - ללא צורך בטעינה נייחת. במצב זה תא הדלק פועל בטווח יעיל של 20 עד 40 קילוואט, והסוללות נטענות במהלך הנסיעה. כך נחסכת התלות בתשתיות טעינה, והטווח המוגדל מאפשר תפעול יעיל גם במקומות מאתגרים כגון אזורים הרריים.

יעילות גבוהה בבלימה ובעליות

שילוב הסוללות הגדולות מאפשר לנצל אנרגיה משוחזרת בבלימה, מה שמשפר את היעילות הכוללת במיוחד בנסיעה עירונית המאופיינת בעצירות תכופות. המערכת מתפקדת היטב גם במאמצים גבוהים כגון עליות תלולות בלי שתא הדלק יידרש לפעול בטווחי הספק שאינם אופטימליים.

מערך הנעה והספקים

האוטובוסים מצוידים בארבע חבילות סוללות NMC3 עם קיבולת כוללת של 392 קוט"ש. מודול תא הדלק, בהספק מרבי של 60 קילוואט, ממוקם בגג האוטובוס - בחלקו האחורי, ישירות מאחורי מפרק החיבור.

לכל אוטובוס שישה מכלי מימן בקיבולת כוללת של 30 ק"ג H למכל, הממוקמים אף הם על הגג. מערך זה מבטיח טווח נסיעה גדול ויכולת תפעול עצמאית כל היום.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן