מגה הסעות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

חייבים לבלום את האלימות נגד נהגי אוטובוסים

29/06/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

חייבים לפעול כנגד נוסעים הפוגעים בנהגי האוטובוסים. שרת התחבורה, הבטיחה כבר לפני כשנתיים להקים "יחידת הבטחה לנהגים מותקפים" על פי כתבתה של יפעת ראובן ברכב ותחבורה, אבל מן הסתם שכחה דקה אחרי שאמרה מה שאמרה.

אינני מסכים עם דעתה של הכתבת יפעת ראובן, שהתקיפה שהתרחשה בירושלים נגד נהגי האוטובוסים הייתה יכולה להימנע לו היו לנהגים אמצעי או יכולת הגנה. הנה ציטוט מהכתבה: "זה שנתיים שבמשרד התחבורה, תחת השרה מירי רגב, מבטיחים להקים יחידת אבטחה לנהגים שמותקפים בידי נוסעים, וטוענים כי זו תוקצבה ב־20 מיליון שקל. ההבטחה לא מומשה מעולם על אף עלייה של 30% במקרי האלימות כלפי נהגים בתחבורה הציבורית באפריל השנה יחסית לתקופה המקבילה אשתקד."

אתם מבינים, בשנתיים האחרונות יש על פי "כוח לעובדים" כמעט שתי תקיפות של נהגי אוטובוסים ביום. הוקצו 20 מיליון ש"ח להקמת יחידת הבטחה לנהגי התחבורה הציבורית לפני כשנתיים, ומה קרה מאז מבחינת הגנה על נהגי האוטובוסים? כלום.

אני חושב שאודי עציון, במאמרו בחדשות הרכב מתאריך 30 במאי 2025, מיצה את הנושא באופן מדויק. ציטוט: "הודעות לעיתונות לא פותרות מחדל לאומי, ונהגים מוסלמים ממשיכים להיות מותקפים בידי נוסעים יהודים. כ־50% מנהגי האוטובוסים בארץ הם ערבים, שזוכים על בסיס יומיומי כמעט להערות, קללות ולעיתים תקיפות פיזיות בשל מוצאם. רגב ומנכ"ל משרדה, משה בן זקן, מתעניינים יותר באירועי אלימות בין מבקרי כרטיסים לנוסעים, שלא פעם מגיבים באלימות לדרישה שיציגו הוכחה כי שילמו על הנסיעה. תקציב בסך 20 מיליון שקל להקמת היחידה אושר כחלק מתקציב 2025, אבל בדברים שהיו חשובים לרגב כי היא יודעת לבצע הסטות כספים כדי לזרזם. לא הפעם."

גם נשיא המדינה גינה את הפרחחים, אבל זה אפילו לא חצי הפתרון. מה ששרת התחבורה לא הבינה עד היום היא לדעתי כבר לא תבין. נהג אוטובוס מותקף עלול לשגות בתגובותיו, והתוצאה עלולה להיות הרת אסון. לא צריך, ואפילו אסור, לצייד את נהגי האוטובוסים באמצעי הגנה כלשהם. נהיגת אוטובוס המסיע נוסעים בתנאי התחבורה היום מספיק קשה ומסובכת, ואסור להעמיס על הנהגים.

מילה לגבי ההתייחסות הגזענית, שלצערי קיימת בכתבות שמהן ציטטתי. בשל היכרותי עם הנושא אני יודע שרוב נהגי האוטובוסים בארץ מוסלמים. מבחינתי זה בסדר, בתנאי שהם עוברים הדרכה ראויה ונוהגים על פי חוק. אין בארץ שום תקנה שפוסלת אותם, ומשיחות איתם ועם מעסיקים, אני יודע שבדרך כלל אין מאפיינים למוצא או לדת של הנהג ולאיכות הנהיגה. זה לא ששרת התחבורה תוכל, אם חלילה יקרה משהו, לומר 'לא ידעתי, לא סיפרו לי, לא משכו בד"ש שמלתי'. האחריות כבדה מאוד, וחייבים לטפל בנושא הזה אתמול.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן