כלמוביל משיקה את יונדאי סטאריה להסעת נוסעים
כלמוביל פותחת עידן בתחום רכבי ההיסעים עם ההשקה של ה-MPV יונדאי סטאריה. למרות השתייכותו לקטגוריה השמרנית של רכבי היסעים, סטאריה מייצג מהפכת עיצוב וחשיבה מחוץ לקופסה, עם תכנון מתקדם ושימושיות יוצאת דופן. סטאריה מותאם למגוון קהלים ושימושים: הסעה נוחה ומרווחת למשפחה גדולה, רכב היסעים לקבוצות קטנות, רכב נכים, תיור, הסעות VIP, רכב למדריכי טיולים ולמורי דרך, לשאטלים ועוד.
יונדאי סטאריה מוצע בישראל בגרסאות נוסעים בתצורות של שמונה או תשעה נוסעים, מאובזרות במיוחד, עם יחידת הנעה מתקדמת וסטנדרט בטיחות גבוה.
סטאריה מתאפיין באלמנטים לטובת המשפחה והנוסעים: לכל מושב משענת ראש מתכווננת וחגורת בטיחות עם 3 נקודות עיגון, התקרה גבוהה, ליושבים מאחור חלון פנורמי ענק המדגיש את תחושת המרחב, גובה מדרגה נמוך מאפשר יציאה וכניסה נוחות, תא מטען של 1,303 ליטר בהזזת המושבים קדימה, קונסולה מרכזית ורסטילית המשמשת כמושב נוסף או לאחסון, שקעי USB לכל מושב, חומרים אלגנטיים ורכים, תא אחסון גדול מעל סוכך השמש ופתחי מיזוג אוויר ליושבים מאחור.
מעצבי יונדאי בחרו גישה חדשנית של עיצוב מבפנים כלפי חוץ כדי להבטיח חלל פנים מרבי. מיקום נמוך של המנוע ובהטיה איפשר לעצב תצורת מונובוקס שבה תא המנוע ממשיך את קו השמשה הקדמית ומהווה חלק אחוד עם תא הנוסעים. תצורה זו איפשרה לייצר חרטום אווירודינמי. שמשה קדמית פנורמית בעלת זווית רחבה מעניקה ראות מצוינת לנהג. הצללית האחודה מעניקה לסטאריה מראה חללי ועתידני.
בחזית הדרמטית שבכה קדמית גדולה עם כונסי אוויר בצורת יהלומים דינמיים. מצדדיה יחידות תאורה אנכיות הממוקמות בגובה הכביש לטובת פיזור אור אפקטיבי ורחב. את קו מכסה המנוע חוצה פס LED דקיק שיוצר חתימת אור מובחנת, בהשראת קו האור בזריחה.
מאחור פגוש נמוך ויחידות תאורה אנכיות וגבוהות שאיפשרו ליצור דלת אחורית גדולה במיוחד עם סף הטענה רחב ונמוך.
בסיס גלגלים של 327 ס"מ בשילוב רצפה שטוחה מאפשר התאמה לשמונה או תשעה נוסעים כולל נהג, עם מרחב גדול ושפע אפשרויות לסידור המושבים. קו חלונות הצד נמוך עם שטח זכוכית גדול, להעצמה של תחושת האווריריות בתא הנוסעים. הפאנל הקדמי מוסט לפנים כדי למקסם את המרווח מלפנים ולהעצים את תחושת המרחב.
לוח המחוונים ממוקם בחלק העליון של הדשבורד מול עיני הנהג. בקונסולת הפיקוד המרכזית המוגבהת ממוקמים מערכת המולטימדיה והפקדים, והיא נמצאת קרוב לידו של הנהג. שימוש בבורר הילוכים דיגיטלי מפנה מקום נוסף לרגליים ומאפשר חלל אחסון נוסף בתחתית הקונסולה המרכזית.
מנוע טורבו דיזל חזק בנפח 2.2 ליטר (לקוח מיונדאי סנטה פה) מספק 177 כוחות סוס ו-44 קג"מ המתקבלים בין 1,500 ל-2,500 סל"ד. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה ופיקוד ממוחשב תורמת לניצול מרבי של זמינות הכוח גם בעומס מלא, לצד שיוט נינוח ושקט ותצרוכת דלק נמוכה: יותר מ-12 ק"מ לליטר.
מערכות בטיחות: התרעה על עייפות הנהג, התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, מניעת סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, מניעת תאונות צד, זיהוי תמרורים, תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי.
מערכות נוספות בדגמי הנוסעים: זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ותאורת אור גבוה אדפטיבית.
אבזור בכל דגמי יונדאי סטאריה: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע שמונה אינטש התומכת בממשקים Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT מובנית, מצלמה אחורית, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי איתות במראות הצד, חלונות חשמליים קדמיים, קיפול מראות חשמלי, מרימי שמשות, חיישן אורות מפתח חכם לכניסה והנעה ועוד.
מחירים: סטאריה 1+8 Premium מ-270,000 ש"ח, סטאריה 1+7 Luxury מ-295,000 ש"ח.