קרונות אופניים ייעודיים ייכנסו לשירות
לראשונה בישראל: 81 קרונות ייעודיים לאופניים ישולבו בצי רכבת ישראל, לרווחת ציבור רוכבי האופניים. מדובר בצעד נוסף של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשפר את השירות ולעודד תחבורה משולבת, בריאה ויעילה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, בירכה על המהלך: "הוספת קרונות אופניים ייעודיים לרכבת היא בשורה חשובה לרוכבי האופניים ולכל ציבור הנוסעים. זה צעד נוסף לחיזוק התחבורה הציבורית ולהנגשתה לכל האזרחים, תוך שמירה על אורח חיים בריא ויעיל יותר."
תחבורה משולבת: רכבת ואופניים
משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים לשפר את השירות לציבור רוכבי האופניים כדי לעודד שימוש משולב ברכבת ובאופניים. לאחרונה נפרקו בנמל אשדוד שלושה קרונות אופניים חדשים מתוצרת חברת אלסטום מתוך 81 קרונות שנרכשו וצפויים להגיע לישראל בשנה הקרובה.
עיצוב חדשני ומרחב ייעודי לרוכבים
הקרונות החדשים תוכננו כדי לתת מענה לנוסעים עם אופניים. יש בהם מרחב פנימי מרווח ומיתקני עגינה בטיחותיים. קרונות האופניים יסומנו באופן ברור מבפנים ומבחוץ כדי לאפשר זיהוי קל ומהיר של הקרון על ידי הרוכבים. הקרונות הועברו לעיצוב פנים במפעל אלסטום בדימונה, וישולבו בצי רכבות הנוסעים בעוד כחודשיים.
תגובה לגידול בשימוש באופניים
על פי נתוני רכבת ישראל, נרשמה בשנים האחרונות צמיחה ניכרת במספר רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת. הקרונות החדשים צפויים להפחית עומסים בקרונות הרגילים, לשפר את בטיחות הנסיעה ולהקל את התנועה של כל הנוסעים, בכלל זה אנשים עם מוגבלויות.
שבילי אופניים בתשתית התחבורתית
השרה רגב הדגישה את החיבור בין פרויקט זה לבין קידום כל מדיניות הרכיבה: "עידוד הרכיבה על אופניים הוא יעד חשוב של משרד התחבורה, שאותו אנו מקדמים באמצעות סלילת רשת נרחבת של מאות קילומטרים של שבילי אופניים בכל ערי ישראל. שבילי האופניים, הכוללים עמדות ריענון ומנוחה, הם היום חלק בלתי נפרד מכל פרויקט תחבורתי, עם דגש בחיבור נוח למרכזי תחבורה ולתחנות רכבת ואוטובוסים. הוספת קרונות אופניים ייעודיים לרכבת משתלבת במגמה חשובה זו, והיא בשורה חשובה לרוכבים ולכל ציבור הנוסעים. זה צעד נוסף לחיזוק התחבורה הציבורית ולהנגשתה לכל האזרחים, תוך שמירה על הסביבה ועידוד אורח חיים בריא ויעיל יותר."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, הוסיף: "משרדנו ממשיך להשקיע בפתרונות חכמים לתחבורה משולבת. הקרונות החדשים יאפשרו לרוכבים לשלב רכיבה ונסיעה בקלות ובנוחות, כחלק מהחזון להפחתת הגודש בכבישים ולהגברת הנגישות לתחבורה ציבורית מתקדמת."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, ציין: "קליטת קרונות האופניים החדשים היא אבן דרך בהליך ההצטיידות האסטרטגי הנרחב שעמד לנגד עינו של הדירקטוריון, ועתה נהפך למציאות. הקרונות החדשים מגדירים סטנדרט שירות חדש ללקוחות הרכבת, ויופעלו בקווים של רכבת ישראל. הם צפויים להקל מאוד את העומסים בקרונות, ויופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית."
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, סיכם: "אנו ברכבת ישראל מעודדים שימוש באופניים כאמצעי תחבורה משלים לרכבת כגון נסיעת המייל האחרון (Last mile). מגמה זו מאפשרת ליותר אנשים ליהנות משירותי הרכבת והתחבורה הציבורית, ובו־בזמן מפחיתה את הגודש בכבישים ותורמת לאיכות הסביבה. קרון האופניים החדש הוא חלק ממגוון פתרונות שהרכבת מקדמת כדי לתת מענה לציבור רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת."