מגה הסעות
חדשות
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

גידול בהיצע של דגמי האוטובוסים החשמליים

04/09/2024
זמן קריאה: 1 דק'

השיפורים הטכנולוגיים בטכנולוגיית הסוללות החשמליות נותנים את אותותיהם בשטח. קיבולת הסוללה המרבית של אוטובוסים באורך 12 מטר הזמינה בשוק האירופי עלתה בממוצע ב-34% ב-4 השנים האחרונות, ומספר דגמי האוטובוסים בעלי סוללות בקיבולת של 400 קוט"ש ומעלה גדל פי תשעה.

במחקר שנעשה באיטליה על ידי ארגון מוטוס נמצא, כי 2,500 אוטובוסים נקיים עלו לכביש באיטליה בשנת 2023. בשנת 2050 צי האוטובוסים האיטלקי יורכב מ-88% רכבים חשמליים ו-9% רכבי מימן. הסיבה לכך היא שמתקיימים כל התנאים המוקדמים למעבר מלא לניידות חשמלית.

המחקר התמקד גם בהתקדמות הקיימת ברמת הטכנולוגיה ובאבולוציה של טכנולוגיית האוטובוס החשמלי בארבע השנים האחרונות. נמצאה התקדמות מדהימה, במיוחד בקיבולת הסוללה והכימיה. העלייה הזאת מגדילה את הקיבולת האנרגטית החשמלית הזמינה לאוטובוסים חשמליים, ועלייה זו פירושה שאוטובוסים חשמליים יכולים כעת לנסוע מרחקים ארוכים יותר בטעינה אחת. הדבר משפר את האוטונומיה שלהם והופך אותם לבני-קיימה יותר בעבור מסלולים עירוניים ובין-עירוניים נרחבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות ביותר היא הגידול החד בזמינותם של אוטובוסים חשמליים עם סוללות בעלות קיבולת כוללת של יותר מ-400 קוט"ש. בשנת 2020, רק שלושה דגמים כאלה היו בשוק. עד 2024 זינק המספר הזה ל-27. הדבר מסמן עלייה מרשימה של 800%.

גם הכימיה של הסוללות עברה שינויים ממשיים. סוללות ליתיום ברזל פוספט (LFP) מקבלות חשיבות. סוללות LFP נעשות פופולריות יותר בשל העלות-תועלת שלהן בהשוואה לסוללות ניקל מנגן קובלט (NMC) ושיפורים מהותיים בצפיפות האנרגיה.

בשוק יש גם חידושים בתכנון המשלבים תאי סוללה במסגרת האוטובוסים. חידוש זה לא רק מייעל את ניצול השטח אלא גם משפר את השלמות המבנית ואת היעילות האנרגטית של אוטובוסים חשמליים.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן