אופני כביש חשמליים מבית דוקאטי
המותג האיטלקי דוקאטי (Ducati), שידוע בעיקר כיצרן אופנועים מוצלח, נכנס גם לתחום האופניים החשמליים, ולאחרונה השיק גרסת כביש לאופני פוטה (Futa) החשמליים. לאופניים שלדת פחמן אחידה והם שוקלים רק 12.4 קילוגרמים באבזור מלא. המנוע החשמלי של FSA פועל כמקור הכוח העיקרי של האופניים.
בשנים האחרונות התחילה דוקאטי להשקיע גם בשוק האופניים. הדגמים שלה מכילים מגוון טכני רחב, החל באופניים מתקפלים על שלדת מגנזיום וכלה באופני הרים חשמליים גדולים, פרי שיתוף פעולה של דוקאטי עם חברת ת'וק (Thok). נראה שעכשיו דוקאטי מנסים לפנות דווקא לקהל היעד של רוכבי כביש ורוכבי שטח.
גרסת הכביש של דוקאטי פוטה שומרת על הגיאומטריה העמידה של הגרסה המקורית. המנוע החשמלי FSA עובד עם סוללת 250 ואט-שעות ומספק מומנט של עד 42 ניוטון-מטרים. זה סביר, אך יש אופציות מרשימות יותר בשוק, בעיקר עם משווים את האופניים לדגמי כביש חשמליים עם מנוע אמצעי. דוקאטי מספקת גם מאריך טווח של 250 ואט-שעות לסוללה. אפשר לסנכרן את האופניים עם אפליקציה ייעודית למכשירים סלולריים, שמציגה את כל המידע החיוני והרלוונטי לרוכב כגון רמת טעינה עדכנית של הסוללה וטווח רכיבה משוער.
מבחינת האבזור הטכני, לדוקאטי פוטה אול-רואד ציר מרכזי מבית SRAM עם 12 מהירויות (SRAM Rival eTAP AXS). במערכת הבלימה בלמי דיסק הידרוליים עם רוטורים בהיקף 160 מ"מ. באבזור של הקוקפיט ואזור הישיבה רכיבים מבית FSA, כולל מוטות היגוי פחמניים קיי ווינג AGX (K-Wing AGX). לאופניים גלגלים עם צמיגים מחברת ויטוריה (Vittoria Terreno). עובי הגלגלים: 38 מ"מ מלפנים ו-35 מ"מ מאחור.