ניסאן תחזיר את דגם אקסטרה
ניסאן (Nissan) מתכננת להחזיר את רכב השטח האייקוני אקסטרה (Xterra) בשנת 2028, הפעם עם מערכת הנעה היברידית ובייצור מקומי במפעל החברה בקנטון (Canton), מיסיסיפי. המהלך מסמן שינוי אסטרטגי בעל משמעות בעבור היצרנית היפנית, שנראה כי מוותרת בינתיים על תוכניות להשקת רכבים חשמליים בארצות הברית.
יו"ר ניסאן אמריקה, כריסטיאן מונייה (Christian Meunier), אישר לכלי התקשורת המקצועיים כי הדגם החדש יקבל מנוע V6 היברידי, וייתכן שיוצע גם בגרסה מקבילה תחת מותג הרכב אינפיניטי (Infiniti). שני הדגמים ייבנו ככל הנראה על פלטפורמה משותפת עם הטנדר פרונטיר (Frontier) ועם דגמי השטח פאת'פיינדר (Pathfinder) ו־QX60 של אינפיניטי.
ניסאן עצרה את תוכניותיה להקמת קו ייצור לרכב חשמלי במפעל קנטון בעקבות ירידה בביקוש לרכבים חשמליים, לחץ ממיסי יבוא והפסקת הסבסוד הממשלתי הפדרלי בארה"ב. על פי הדיווח, החברה תבחן מחדש את האפשרות לחדש את הפיתוח רק אם תצליח להפחית את העלויות או למצוא שותף אסטרטגי. בשלב זה ייתכן שמדובר בהסכם שכבר נחתם עם הונדה (Honda), אך מצבו הנוכחי אינו ברור.
אקסטרה המקורי, שיוצר בשנים 2000 עד 2015, נחשב לסמל של עידן רכבי השטח הקשוחים שנבנו על בסיס טנדרים, לפני המעבר למבנה אחיד של קרוסאוברים נוחים יותר. הפסקת הייצור נבעה מהחמרת תקני הפליטה ומהעדפת הצרכנים לדגמים עירוניים.
כעת ניסאן מקווה שהגרסה ההיברידית תוכל להתמודד עם שלישיית רכבי השטח החדשים של טויוטה (Toyota) - טקומה (Tacoma), 4Runner ולנד קרוזר (Land Cruiser) - שלכולם מערכת ההנעה ההיברידית i-Force MAX. מערכת זו משלבת מנוע בנזין טורבו בנפח 2.4 ליטרים עם מנוע עזר חשמלי המשולב בתיבת ההילוכים האוטומטית, ויחד הם מפיקים הספק של עד 330 כוחות סוס ומומנט של יותר מ־80 ניוטון־מטרים. השילוב בין שני המנועים משפר את הביצועים, מעניק תגובה מהירה יותר ומאפשר חיסכון בדלק בלי לוותר על יכולת שטח גבוהה.



