הטנדר החשמלי שמאתגר את תעשיית הרכב
מיזם הרכב האמריקני טלו ((Telo מנסה להוכיח שאפשר לבנות טנדר חשמלי מלא בתקציב קטן יותר מזה של הענקיות בתחום. זמן קצר לפני שסגרה סבב גיוס ראשון בהיקף של 20 מיליון דולר, החברה כבר הספיקה לפתח שני אבטיפוסים פעילים של דגם הבכורה שלה, MT1, שהוא טנדר חשמלי קטן אך עוצמתי. כעת, עם משאבים חדשים, היא מתכננת להתחיל בייצור עד סוף 2026.
האבטיפוס הראשון של MT1 נחשף בתחילת השנה בצבע אדום מבריק. הטנדר השני, בירוק מאט בהשראת הטבע, כבר נבחן על הכביש. על אף ששלבי הפיתוח מוקדמים, הבסיס ההנדסי מבטיח וניכרת אפשרות ממשית לשנות את הדרך שבה אנו תופסים רכבי עבודה חשמליים.
MT1 נבנה סביב הרעיון של כמה שיותר תועלת במינימום ממדים. אורכו דומה לזה של רכב מיני (Mini) עם שתי דלתות, אך הגודל של תא המטען שלו כמעט זהה לזה של הטנדר המסיבי טויוטה טאקומה (Toyota Tacoma). בתצורה רגילה תא הנוסעים מיועד לחמישה אנשים, אך החברה מתכננת אפשרות להוספת שורת מושבים שלישית מאחור, בתוך אזור המטען ומתחת לגגון ייעודי.
פנים הרכב: בין לייף־סטייל לעבודה
תא הנוסעים של MT1 עוצב בהשראת הרכב החשמלי ריביאן (Rivian R1): אווירה צעירה ומודרנית, חומרים טבעיים כגון שעם, בד דקורטיבי ואלומיניום, וצבעים בהירים שמשדרים סגנון חיים ולא רק פונקציונליות.
טלו מתכננת להציע גם גרסה פשוטה יותר, עם חומרים עמידים לשחיקה ולכלוך, המיועדת לעסקים קטנים, לקבלנים ולצי רכבים עירוניים. גרסה זו עשויה להוזיל את מחיר הבסיס, שהוא כ־41,250 דולר.
MT1 צפוי להיות זמין בהנעה אחורית או כפולה (RWD/AWD) עם שני מנועים חשמליים בהספק של 300 עד 500 כוחות סוס. התאוצה ל־100 קמ"ש מוערכת ב־4 שניות בלבד, וטווח הנסיעה הצפוי נע בין 260 ל־350 מייל (420 עד 560 ק"מ) לפי הערכות היצרן.
המבנה הקומפקטי מציב את הנהגים קרוב יחסית לחזית הרכב, ולכן נושא הבטיחות עומד בראש סדר העדיפויות של החברה. מנכ"ל טלו, ג׳ייסון מרקס (Jason Marquez), המתמחה במערכות סיוע מתקדמות (ADAS), מבטיח כי הדגם יעמוד בכל תקני הריסוק הנדרשים.
החברה קיבלה משוב ממבחני הנהיגה הראשונים, חלקם אף על ידי נהגים גבוהים שציינו כי נחוצים שיפורים במנגנוני הכיוון של ההגה והמושבים וכי יש להוסיף לחצנים פיזיים אמיתיים למערכות חיוניות כגון בקרת אקלים, שמע ובטיחות.
הגג השקוף באבטיפוס הנוכחי אמנם תורם לכניסת אור טבעי פנימה לחלל הרכב, אך נכנסים גם חום ורעש ולכן ההמלצה היא לעבור לגג אטום בפס הייצור. מבחינת הנסיעה, הדגם עדיין זקוק לליטוש: בידוד רעשים טוב יותר, תגובת דוושה מדויקת יותר והיגוי קל יותר. עם זאת הכוח והביצועים מרשימים למדי כבר עכשיו, והתחושה הכללית היא של־EV הקומפקטי יש פוטנציאל ממשי להיות "רכב עבודה אמיתי בגוף קטן".








