ריקשה חשמלית חדשה
באירופה ובאמריקה הקונספט של ריקשה ככלי רכיבה יומיומי נחשב זר למדי. במדינות מזרח אסיה כלי הרכיבה המקוריים האלו נהפכו לאייקון תרבותי.
לאחרונה יצאה חברת יונדאי (Hyundai), מהמובילות בענף הרכב, בשיתוף פעולה חדש עם יצרן האופנועים TVS ההודי. שיתוף הפעולה הוליד ריקשה מודרנית חשמלית. הריקשה הושקה בתערוכה הטכנולוגית הבינלאומית בהארט (Bharat Mobility Global Expo) ומיועדת לרכיבות בסביבה אורבנית או לביצוע משלוחים של המייל האחרון. לריקשות רגילות ולמוניות בהודו ובמדינות דרום-מזרח אסיה יש מנועים מעשנים ומזהמים, ואילו הריקשה החדשה חשמלית ונקייה.
נכון לרגע זה הריקשה קיימת רק בצורת פרויקט ראשוני, לכן יונדאי ו-TVS אינם יכולים לחשוף פרטים טכניים. כל מה שהצדדים מגלים בשלב זה הוא שמדובר בריקשות חשמליות עם אופציה להתאמה לכבישים ולרחובות. זה אומר שאפשר להרים את הריקשה בכמה סנטימטרים באמצעות מנגנון ייחודי. האופציה תעזור בעיקר במקרי הצפות בכבישים - מחזה לא נדיר במיוחד במציאות הטרופית של הודו או וייטנאם. אופציות הרחבה נוספות מאפשרות להתאים את החלל הפנימי של הריקשה להכנסה של כיסא גלגלים.
לכלי הרכיבה גלגלים עם צמיגים גדולים מהרגיל. הדבר עוזר להתמודד עם כבישים עירוניים שאינם בהכרח חלקים.
נראה שהקונספט שלם למדי, ואם יונדאי ו-TVS מתכננים להביא אותו למציאות, זה יקרה כבר בקרוב. ככל הנראה, הריקשה החדשה תורכב במפעלים של TVS בהודו. התשתיות לרכבים ולכלי רכיבה חשמליים במזרח אסיה זקוקות לשדרוג של ממש. ברגע שהמדינות יהיו מוכנות לקבל אלפי ריקשות חשמליות ונקיות מבחינה סביבתית בכבישים שלהן, לפיתוח החדשני של יונדאי ו-TVS יהיו כל הסיכויים לכבוש את הערים הגדולות במובן הטוב של המילה.