מגה וואט
חדשות
חשמליות כבדות
לעמוד קודם

הינו: משאית חשמלית קלה עם רצפה נמוכה

28/06/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

חטיבת המשאיות של הינו מתמקדת בימים אלה בפלח השוק של תובלה עירונית קלה. במוקד הפיתוח נמצאת משאית חשמלית המיועדת לתובלה לוגיסטית קלה, במגזר העירוני והפרברי. למשאית רצפה נמוכה במיוחד. חידוש נוסף טמון במערכת ההנעה הקדמית, בסגנון של ואנים המשמשים למשלוחים. בדרך זו הינו משיגה ידידותיות למשתמש ותובלה נטולת פליטת פחמן.

המשאית החדשה מכונה Hino Dutro Z EV, והיא הפתרון של הינו לעתיד הלוגיסטיקה של "המיילים האחרונים". משאיות החלוקה הגדולות משנעות סחורה עד למרכז הלוגיסטי העירוני, ומכאן ממשיכות את המשימה משאיות חשמליות שקטות, המתאימות למשימות תובלה אורבניות נקיות.

המנוע הקונבנציונלי הוחלף במנוע קומפקטי המותקן מתחת לתא הנהג ומניע את הגלגלים הקדמיים. הסוללה מותקנת מתחת לרצפת תא המטען, וכמעט שאר היחידות החשמליות ממוקמות מתחת לתא הנהג. הדבר מאפשר להשיג רצפה נמוכה במיוחד, שהיה קשה להשיג ברכבי הנעה אחורית רגילה. בפיתוח של הינו יושמו טכנולוגיות מהייצור ההמוני של כלי רכב חשמליים, ובהינו מבטיחים שהם יישמו אותן גם בפרויקטים של פיתוח רכב חשמלי בעתיד. המשאית אמורה להיות מוצגת בשוק היפני בעוד כשנה.

בהינו מציינים כי בשל המגמות שמתהוות בשוק, כגון ירידה בכוח העבודה וצמיחת המסחר האלקטרוני, תחום הלוגיסטיקה של המיילים האחרונים מתמודד עם מספר נושאים בעייתיים, החל במחסור בנהגים וכלה בחלוקת המטען. בד בבד גדלים כמות החלוקה ומגוון הסחורות.

בהשוואה לרכבים עם הנעה אחורית קונבנציונלית, הרצפה הנמוכה של המשאית תורמת להקטנה של מרווח הקרקע במחצית, ל-400 מ"מ, ומאפשרת שיפורים בטיפול במטען ובנגישות. המבנה תורם לנוחות השימוש במקומות של העמסה ומסירה של הסחורה. טווח הנסיעה של המשאית הוא לפחות 100 ק"מ.

החברה מציעה כאופציה משאית בעלת תא נהג שיכול להיות מצויד במרכב אחר. זהו דגם קטן יותר מהדוטרו, עם מרכב קומפקטי, שעדיין מספק את נפח המטען הנדרש לתובלה אורבנית ונועד להקל את הנהיגה באזורי מגורים. המודל מתאים לרישיון נהיגה רגיל ביפן, כלומר עסקים יכולים לקלוט יותר נהגים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן