משאית מאן eTGX חשמלית משרתת את ב.מ.וו
משאית חשמלית מדגם מאן eTGX (MAN) החלה לפעול במסלול לוגיסטי קבוע בין שני מפעלים של קבוצת ב.מ.וו (BMW) בגרמניה - בלייפציג וברגנסבורג. מהלך זה הוא שלב נוסף במעבר לתובלה תעשייתית נקייה וחשמלית. חברת השילוח אלפליין (Elflein), שותפה ותיקה של ב.מ.וו, מפעילה את הקו באופן יומיומי.
הפחתת פליטות במסלול של 360 ק"מ
המרחק בין המפעלים עומד על 360 ק"מ לכל כיוון, והנסיעה מתבצעת פעמיים ביום. עד כה השתמשה החברה במשאיות דיזל ובמשאיות גז טבעי נוזלי. כעת, בעזרת eTGX, אפשר להשלים את כל המסלול בצריכת אנרגיה ממוצעת של 75 קוט"ש ל־100 ק"מ. המעבר לחשמל צפוי להפחית עד 3,000 טונות של פליטות CO
עם המעבר ההדרגתי למשאיות חשמליות צפויה ירידה ניכרת נוספת בפליטות. תשתית טעינה ייעודית כבר קיימת במרכז הלוגיסטי של אלפליין בלייפציג, ועם הזמן תוקם גם בנקודות נוספות לאורך המסלול.
מותאמת ללוגיסטיקה תעשייתית מדויקת
חברת אלפליין מובילה בעבור ב.מ.וו חלקי גוף, מתכות, חומרי גלם ואף חומרים מסוכנים. זמני המחזור צפופים, הדרישות קפדניות והטיפול עדין. הדרישה למשאיות מדויקות, עמידות ויעילות, הופכת את eTGX לפתרון אידיאלי.
המשאית נבנתה בגובה העמסה נמוך במיוחד של 950 מ"מ לנתמך, עם בסיס גלגלים קצר של 3.75 מטרים. קיבולת הסוללה המרבית מאפשרת טווח נסיעה של עד 500 ק"מ, מה שהופך אותה למתאימה במיוחד להובלה בנפחים גבוהים, כולל גובה פנימי של עד שלושה מטרים. תצורה זו מאפשרת לוגיסטיקה מדויקת גם במסלולים מורכבים, ומספקת פתרון חשמלי מלא - שקט, חסכוני ויעיל.