קונספט להובלה אוטונומית באתרים
חברת ליבהר (Liebherr), יצרנית ציוד גרמנית הפועלת בקנה מידה עולמי, הציגה קונספט חדשני לרכב הובלה אוטונומי עם סרן אחיד בשם S1 Vision. הכלי פותח כחלק משיתוף פעולה רחב עם חברת פורטסקיו (Fortescue) האוסטרלית, שאיתה חתמה ליבהר על חוזה בהיקף של כארבעה מיליארד דולר לאספקת משאיות חשמליות וציוד כרייה נוסף.
S1 Vision נועד לחדש בתחום העיצוב והמבנה של משאיות ולוותר על רכיבים מבניים בסיסיים הקיימים בכלי הובלה סטנדרטיים. לדגם סרן אחד בלבד, שני צמיגים ומיטת הובלה פתוחה. המערכת מבוססת על טכנולוגיית איזון עצמי הדומה לזו של קורקינטים כגון סגוויי (Segway), המבטיחה יציבות מרבית גם בשטח קשה ובשינוע מטענים במשקל של עד 145 טונות. בליבהר מציינים, כי מנגנון זה מפחית במידה רבה את הסיכון להתהפכות.
למשאית הפרקית החדשנית רדיוס סיבוב אפס ויכולת תנועה לכל הכיוונים, מה שהופך אותה לשימושית בעיקר באתרים צפופים או בסביבות תפעול מורכבות. עם זאת בסרטון ההדגמה נראה, כי בזמן שמשאית כרייה רגילה מטפסת על מדרון תלול, S1 Vision ממשיכה במסלול מישורי יותר - רמז שכושר האחיזה והטיפוס שלה מוגבלים יחסית למשאיות 4×4 או 6×6 סטנדרטיות.
לקונספט הנעה חשמלית מלאה שמפחיתה פליטות מזהמות ומקצרת זמני תחזוקה. בליבהר מדגישים, כי הגישה לרכיבים קריטיים מבחינת תחזוקה פשוטה, מה שמאפשר החלפה מהירה של חלקים שחוקים. השליטה האוטונומית מושגת באמצעות מערך חיישנים מתקדם המאפשר לרכב לנוע עצמאית, לזהות מכשולים ולתמרן בתנועה. כאשר מספר רכבי S1 Vision פועלים באותו אתר, הם מסוגלים להתחבר ולשתף נתונים בזמן אמת. כך מתאפשרות אופטימיזציה של ניהול הצי, הפחתת עומסים והגברת היעילות.
בליבהר רואים ב־S1 Vision כלי שעשוי לשמש לא רק במכרות אלא גם בחקלאות ובאתרי בנייה. שילוב של הנעה חשמלית, יכולת איזון ייחודית ותפעול אוטונומי עשויים להפוך אותו לחלופה יעילה במגוון סגמנטים תעשייתיים.