סוזוקי מפתחת אופנוע שטח חשמלי
חברת סוזוקי (Suzuki) היא יצרנית בולטת ופופולרית בתחום הרכב, הן מכוניות והן אופנועים. בתחום אופנועי שטח, או בשמם הנפוץ "אופנועי בוץ", סוזוקי ביססה את עצמה כאחת היצרניות המצליחות בענף. אליפות העולם הראשונה של סוזוקי בתחרויות שטח הייתה ב-1970, כשג'ואל רוברט (Joel Robert) זכה באליפות 250 סמ"ק.
היום סוזוקי מצפה להצטרף לטרנד של האופנועים החשמליים ולהיות חלק מרכזי מהגל הראשון של אופנועי שטח שקטים. החברה מהעיר היפנית הממאצו (Hamamatsu) לא השפיעה באופן ממשי על תחום מרוצי האופנועים בשטח בשנים האחרונות, בעיקר אחרי שעזבה את אליפות העולם במוטוקרוס בשנת 2018. רוכבים אחרים המשיכו להתחרות על אופנועי סוזוקי במרוצים קטנים יותר. קן רוצ'ן (Ken Roczen) אפילו זכה בכמה שלבים של מרוצי AMA. תמיכתה של סוזוקי בקבוצה הבת הספורטיבית HEP ירדה למינימום.
מצד שני, נראה שהמעורבות של סוזוקי אכן עולה, דווקא בתחום החשמלי. לאחרונה פורסמו בקשות רשמיות לפטנט שמתאר אופנוע שטח חשמלי. כרגע הפטנט מכיל מידע רק על המתלה שלו ומבנה ההילוכים. לפי הפטנט, האופנוע העתידי ייבנה על מערכת הנעה שתהיה צרה וקומפקטית עד כמה שאפשר, למעשה לא רחבה יותר מהמנוע. עוד אפשר להבין מהפטנט, כי האופנוע יתבסס ככל נראה, על שלדה של דגם RMZ הקיים.
כשסוזוקי הודיעה שהיא עוזבת את MotoGP, גורמים בחברה נימקו את ההחלטה ברצון להתמקד בייצור ופיתוח של אופנועים חשמליים. על הכביש, אופנועים חשמליים עדיין מפסידים בפן הטכני לדגמים "סטנדרטיים" עם מנועי בעירה פנימית. זמני הטעינה וההמתנה ארוכים, ונפח נמוך יחסית של סוללות ומצברים מציב מכשולים ממשיים שגורמים לרוכבים להישאר נאמנים לאופנועי הדלק. סוזוקי רוצה לשנות את התמונה הכללית הן בתחרויות שטח והן בזירה ה"אזרחית".