מגה וואט
חדשות
חשמליות מגהדו
לעמוד קודם

קטנוע חשמלי עם גג

18/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת אקסייט מוביליטי (XYTE Mobility) ממינכן הציגה לאחרונה את XYTE ONE - קטנוע חשמלי תלת־גלגלי עם גג ושמשה קדמית, שמנסה לספק פתרון תחבורתי עירוני אחר מהמקובל. המוצר אמור למלא את החלל שהותיר BMW C1 מתחילת שנות ה־2000, אותו קטנוע עם שלדה וגג שהבטיח שילוב בין נוחות של רכב לבין יתרונות התמרון של כלי דו־גלגלי. באקסייט לא מסתירים את מקורות ההשראה, ואף מצהירים בגלוי כי המטרה הייתה לפתח יורש ישיר ל־C1, עם עדכונים טכנולוגיים ומבניים שמתאימים לעידן החשמלי.

לדגם פרופורציות חריגות יחסית לעולם הקטנועים: רוחב כולל של 79 ס"מ בלבד, מה שהופך אותו לצר יותר אפילו מאופנועי ספורט גדולים. הוא מבטיח יכולת השתלבות קלה בפקקים וחניה במקומות צפופים. גובה המושב הנמוך מהרגיל, 63 ס"מ, מזכיר אופנועי קרוזר נמוכים ומיועד להעניק לרוכב תחושת ביטחון ויציבות גם במהירויות נמוכות. המשקל הכולל הוא 206 ק"ג, נתון מתון יחסית לכלי רכב תלת־גלגלי חשמלי. מאחור מותקן תא אחסון בנפח 72 ליטר, אך בשל מגבלות הממדים הוא פחות שימושי לנשיאת פריטים גדולים.

במרכז הקטנוע פועל מנוע חשמלי בהספק שיא של 16 כוחות סוס ומומנט של 54.9 ניוטון־מטרים הזמינים מיידית הודות לטכנולוגיה החשמלית. המהירות המרבית מוגבלת ל־99 קמ"ש, טווח הנסיעה המוצהר הוא 112 ק"מ, והטעינה מתאימה בעיקר לנסיעות עירוניות קצרות.

החברה מבטיחה כי האווירודינמיקה של הקטנוע מגנה על הרוכב מפני תנאי מזג אוויר קשים ואף מאפשרת רכיבה ללא קסדה. באתר החברה כתוב, כי מבנה הקטנוע מאפשר לרכוב עליו ללא קסדה באופן בטוח לחלוטין, אלא שבפועל היעדר דלתות סגורות משאיר את הרוכב חשוף בעת החלקה או תאונה. נוסף על כך למרות השמשה הגדולה והמגבים, ספק אם הקטנוע יוכל להתמודד בהצלחה עם גשמים.

הקונספט של XYTE ONE מנסה להמשיך את דרכו של BMW C1 האייקוני, שנחשב לפרויקט נועז אך לא מוצלח מבחינה מסחרית בתחילת שנות ה־2000. אז השוק לא היה בשל עדיין לרעיון של קטנוע עם גג ושמשה. כיום, עם מגמות התחבורה החשמלית, הצפיפות העירונית והביקוש לפתרונות תחבורה ירוקים ומוגנים יותר, ייתכן שהתעשייה בשלה לניסיון נוסף. השאלה היא אם הצרכנים יאהבו את הרעיון, או שמדובר בניסוי מסקרן נוסף שיישאר בשוליים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן