מגה וואט
כתבות
מגה משפט וואט
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: מנוע חשמלי פגום

15/10/2025
זמן קריאה: 2 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד קונצרן מרצדס־בנץ (ERCEDES-BENZ) ונציגתו, קבוצת כלמוביל, בטענה לפגם רוחבי ומגמתי ברכבים חשמליים מתוצרת הקונצרן היוקרתי, שיובאו ושווקו על ידי כלמוביל בשנים האחרונות.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נאמר, כי ברכבים החשמליים מהדגמים EQE, EQA, EQC או כל דגם אחר דומה, הותקן מנוע חשמלי פגום אשר נוטה באופן מובהק ותדיר לשבוק חיים זמן קצר אחרי העלייה על הכביש. לעיתים קרובות מד הנסועה (מד אוץ) מראה ערכים נמוכים מאוד יחסית.

לדברי המבקשים, כשל באטימה הפנימית של מערכת הקירור שתפקידה לקרר את המנוע החשמלי מאפשר חדירת נוזל קירור לתוך חלקו הפנימי של המנוע החשמלי, מקום שבו נמצאים מוליכי המתח הגבוה. בעקבות זאת נגרמות חלודה, קורוזיה מתקדמת, התפוררות המוליכים ופגיעה מהותית במעטפת הבידוד החשמלי.

בבקשה נאמר, כי התהליך האמור מביא לזליגת זרם ממוליכי המתח הגבוה לגוף המנוע החשמלי, שהוא למעשה חלק אינטגרלי משלדת הרכב, ובכך גורם גם סיכון בטחוני למשתמשי הרכב וסביבתם.

לדברי המבקשים, עיון בהיסטוריית החלפות המנוע החשמלי ברכביהם אינו מותיר צל של ספק כי התופעה רחבה, והיה ראוי כי מרצדס וכלמוביל יתייחסו אליה בכובד ראש, בגילוי מלא ונאות ובתום לב, ואולם לא זה המצב.

המבקשים מדגישים כי התקלה רחבה מאוד, וכי מספיק לשוטט מספר דקות ברשת האינטרנט ולבקר בפורומים צרכניים כדי לעמוד על היקף המשמעות והשלכות הפגם המדובר. לדבריהם, בדיוק בשל אותה בעיית אטימות במנוע החשמלי פורסמו באוסטרליה ובסין קריאות חוזרות ("ריקול") לטיפול בפגם.

לטענת המבקשים, הם וחברי הקבוצה הייצוגית הוטעו עת רכשו את רכביהם עם המנוע החשמלי הפגום בסוברם כי הם רוכשים רכבים אשר יוצרו בסטנדרט ייצור גבוה מאוד, הרי בכל זאת מדובר בקונצרן ייצור גרמני יוקרתי המתגאה באיכות מוצריו.

עוד טענו, כי מרצדס וכלמוביל, בחוסר תום לב מובהק ובניגוד להתחייבויותיהן החוזיות, לא טרחו מעולם ליידע את ציבור הרוכשים הפוטנציאלי בכלל ואת חברי הקבוצה בפרט לגבי אותו פגם מובנה, ומעולם לא טרחו להוציא קריאת תיקון חוזרת, או לכל הפחות להפיץ באופן מסודר "אשגר שירות טכני" למוסכי הרשות.

בבקשה מצוין על פי קבלה אשר ניפקה כלמוביל, כי עלות החלפתו של מנוע חשמלי מקורי היא כ־56,000 ש"ח. נוסף לעלות הישירה של החלפת המנוע ישנן עלויות נוספות, שגם אותן אפשר לסווג כישירות, כגון השבתת הרכב לצורך תיקון, שווי של שכירת רכב חלופי, עוגמת נפש והשחתת זמן במוסכים. מעבר לכך לרכבי הקבוצה נגרמת ירידת ערך מסחרית.

לדברי המבקשים, במעשיהן ובמחדלן העלימו מרצדס וכלמוביל מחברי הקבוצה עובדות מהותיות וגרמו להם לרכוש רכב בעל ליקוי של ממש.

בית המשפט מתבקש להורות למרצדס ולכלמוביל להשיב לחברי הקבוצה המיוצגת את כל התשלומים ששילמו על חשבון החלפת המנוע החשמלי הפגום ברכבם, להאריך את תקופת האחריות לרכביהם בכלל וליחידת המנוע החשמלי בפרט, לבצע תיקונים נוספים ברכבים שטרם בוצעו בהם תיקונים והחלפות ו\או שהתיקונים וההחלפות שבוצעו לא פתרו את הבעיה, ולפצות את חברי הקבוצה אשר רכביהם הושבתו במוסכים לצורך התיקון. כמו כן לפצותם בגין ירידת ערך מסחרית, עוגמת הנפש והאכזבה שנגרמו להם מהפגיעה בהנאה הצפויה מרכביהם ומהשחתת זמנם במוסכים לצורך התיקונים.

 

אילוסטרציה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן