מגה וואט
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

מאריך טווח למנועים חשמליים

18/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

למרות המגמה של ההשקעה הגלובלית במעבר מלא לרכב חשמלי, מנועי בעירה פנימית ממשיכים לתפוס מקום חשוב בשוק. יותר ויותר יצרניות מבינות כי המעבר המוחלט אינו פשוט, ורבות מהן בוחרות פתרונות ביניים כגון רכבים היברידיים ומערכות להארכת טווח, למשל REEV - רכבים חשמליים עם מערכות להגדלת הטווח.

חברת הורס פאוור טריין (Horse Powertrain) הרומנית הצטרפה לגל הכללי עם השקת המנוע החדש C15, שתוכנן בייחוד כדי להשתלב ברכבים חשמליים ולספק להם טווח נסיעה גדול יותר. C15 הוא מנוע זעיר בנפח 1.5 ליטרים, שגודלו דומה למזוודת נסיעות (כ־50×55×27 ס"מ). על אף ממדיו הצנועים הוא מכיל את כל המערכות הנדרשות: גנרטור, ממיר מתח, מערכת פליטה ומערכת קירור. בגרסת היניקה הטבעית הוא מפיק 94 כ"ס, ובגרסה טורבו, המיועדת לרכבים גדולים יותר, בהם כלי רכב מסחריים קלים, ההספק מגיע ל־161 כ"ס.

יתרונו הגדול של המנוע הוא יכולת השתלבות גמישה: אפשר להתקינו בחלק הקדמי או בחלק האחורי של רכבים עם התאמות מינימליות. הוא מספק ליצרני הרכב פתרון מהיר ומשתלם להפיכת פלטפורמות חשמליות סטנדרטיות קיימות לדגמי REEV.

יעילות וקיימות

החברה מציינת כי המנוע עומד בתקנות Euro 7 המחמירות, מה שמבטיח רמות פליטה נמוכות יחסית למנועי בעירה מסורתיים. המנוע נועד לפעול בסל"ד אופטימלי וקבוע, לפיכך תצרוכת הדלק תהיה נמוכה והביצועים יהיו עקביים.

מנכ"ל החברה, מתיאס ג'יאניני (Matthias Giannini), אמר בהשקה: "רכבי REEV הם קטגוריית ההנעה הצומחת ביותר בשווקים רבים בעולם. C15 מספק ליצרנים דרך פשוטה וחסכונית לנצל את ההזדמנות ולהתאים את פלטפורמות BEV שלהם לדור הבא של רכבים עם טווח ארוך."

מנועי הארכת טווח אינם מיועדים להנעה ישירה של הרכב אלא לטעינת הסוללה תוך כדי נסיעה. כך הם מפחיתים את חרדת הטווח, שהיא אחת הסיבות המרכזיות להיסוס של חלק מהלקוחות לעבור לחשמל מלא.

המנוע החדש של הורס פאוור טריין מייצג מגמה ברורה: רכבי REEV עשויים לשמש פתרון ביניים יעיל בתקופה שבה תשתיות טעינה עדיין מתפתחות והטכנולוגיה של סוללות מתקדמות אינה בשלה לחלוטין. יצרניות הרכב מנסות לאזן בין חדשנות לבין דרישות השוק, ו־C15 הוא מענה נוח - טכנולוגיה מוכרת של מנוע בעירה פנימית במעטפת מודרנית, קטנה וחסכונית.

ייתכן שדווקא מנועי הבעירה הקטנים והיעילים יהיו אלה שיאפשרו את ההפצה של המכוניות החשמליות, עד שהשוק והטכנולוגיה יהיו בשלים למעבר מלא לאפס פליטות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן