אופנוע חשמלי בלין
בשנים האחרונות כלי רכיבה חשמליים רבים נאמנים לטרנד של עיצוב מינימליסטי. במגוון הדוגמאות המייצגות אופניים חשמליים כגון סיריאל 1 (Serial 1) ועד אופנועים עוצמתיים כגון ורג' TS אולטרה (Verge TS Ultra). כל אלה משדרים אתיקה ויזואלית של "פחות הוא יותר".
למשרד העיצוב בלין (Belin) מאינדונזיה נקודת מבט מקורית אחרת, עם קונספט משולב של שני אופנועים חשמליים. מדובר בשני פרויקטים נפרדים: אופנוע חשמלי בשם אקה M1 (Ekka M1 Performance) וקטנוע עירוני CS1 (CS1 City Scooter).
לשני הדגמים עיצוב חיצוני פשוט שיוצר לפי "עקרונות של עיצוב ויזואלי עגול". פרט מעניין נוסף: למרות שנראה כאילו שני כלי הרכיבה שונים לחלוטין זה מזה, הם בנויים על אותה פלטפורמה. שלדה פתוחה משמשת כנקודת התחלה. כשהיא ממוקמת עם הפתח למעלה היא נעשית בסיס לקטנוע CS1. מספיק להפוך אותה, וכבר יש לכם בסיס יציב לאופנוע חשמלי גדול.
מזלגות קדמיים מתחברים לרמה, והזרוע המסתובבת מתחברת לחלקה האחורי של השלדה. קשת הברזל שמשמשת כבסיס התומך העיקרי של האופנוע, מעתיקה בצורתה את מכלי הדלק של האופנועים עם מנועי בעירה פנימית. סוללת האופנוע והמערכות האלקטרוניות שלו מוסתרות בתוך השלדה.
שני הקונספטים מבוססים על מנוע חשמלי שמותקן על גלגל אחורי. חובבי אופנועים שמעדיפים איזון על פני ביצועים ומהירות בוודאי יעדיפו מנוע אמצעי, אך אי אפשר להתווכח עם הפשטות והוורסטיליות שהמנועים האחוריים מספקים. מנוע כזה מבטל את הצורך בשרשרת הנעה או ברצועה, ומפשט את המבנה הכללי של מערכת ההינע.
אכן, העיצוב של שני האופנועים פשוט מאוד ואפקטיבי. הוא מציג דרך חכמה מאוד להוציא את המרב ממשאבים מצומצמים. מי בכלל חשב שאפשר ליצור שני אופנועים שונים לחלוטין זה מזה על אותו בסיס? הפרויקט הנועז של בלין מוכיח שהכול אפשרי.