מנוע חשמלי חדשני
חברת אורביס (Orbis Electric) מקליפורניה חשפה את HaloDrive - מנוע זרם צירי מהפכני שמיועד להאיץ את מהפכת התחבורה החשמלית. המנוע, המבוסס על סטטור מפלסטיק מוזרק בתבנית וכולל מבנה מודולרי חכם. הוא מיועד לשימוש במכוניות נוסעים, במשאיות כבדות, במערכות ימיות, בפלטפורמות אוויריות ואף בפלטפורמות תעשייתיות נייחות. עם מומנט של 100 ניוטון־מטר לק"ג - ביצועים שמתחרים במנועי V8 - מדובר בקפיצת מדרגה של ממש בתחום ההנעה החשמלית.
ביצועים גבוהים, התקנה מהירה וחיסכון
ל־HaloDrive יתרונות מהותיים בזכות המבנה המודולרי: אפשר לשלבו בקלות במערכות הנעה קיימות (בפורמטים P2-P5) ללא שינויים מבניים. המשמעות: זמני אינטגרציה קצרים ועלויות הנדסה מופחתות. יתרה מזאת, בעת שימוש כגנרטור, המערכת ניתנת להתקנה תוך פחות משלוש שעות - יתרון בולט בענפים שבהם השבתת ציוד כרוכה באובדן רווחים.
במבחני שטח ראשוניים עם יצרני רכב ומשאיות דווח על שיפור של 61% ביעילות תצרוכת הדלק. החברה שמה דגש גם בהקטנת התלות בחומרי גלם נדירים, ועובדת עם חומרים חלופיים שמוזילים עלויות ומאפשרים אספקה יציבה.
קירור חשמלי ללא דלק
אחד היישומים החדשניים ביותר של HaloDrive נמצא בתחום קירור המטענים. במקום להפעיל יחידות קירור על דיזל (eTRU), אפשר להתקין את המנוע על סרן או ציר ולייצר חשמל ממערכת הבלימה. הפעולה מפחיתה את השימוש בדלק ב־100% ואת עלויות ההפעלה ב־90%. הפחתת הפליטות לאפס כמעט מציבה את הפתרון הזה כאידאלי לתעשיית ההובלה, במיוחד בשל ההגבלות הסביבתיות ההולכות ומחמירות.
לפי סוכנות הסביבה האמריקנית (EPA), התחבורה אחראית ל־39% מפליטת ה־CO
למנוע רכיבים חדשניים נוספים כגון שלדה קלת משקל, חיסכון של 35% בעלויות מערכת ההנעה לעומת מנועים רגילים, התקנה "חבר והפעל" ויכולת התאמה למגוון מערכות - מתעשיית הרכב ועד חקלאות ואווירונאוטיקה.
אורביס פועלת כעת לגיוס שותפים תעשייתיים, יצרני ציוד ומפעילים שמעוניינים לעבור לפלטפורמות חשמליות מתקדמות. במציאות של יעדי קיימות לוחצים ותשתיות מתיישנות, HaloDrive מספקת חלופה אמינה, חסכונית וירוקה בלי להתפשר על ביצועים.
HaloDrive הוא הרבה יותר ממנוע. הוא פלטפורמה טכנולוגית שנועדה להוביל את העולם לעידן של תנועה חשמלית חכמה, יעילה ובת־קיימה. החברה מוכיחה שאפשר לשנות את כללי המשחק ולהישאר עם שתי רגליים על הקרקע הן בהפחתת פליטות במשאיות, הן בהנעת ספינות והן בקירור מוצרים בלי דלק.