שברולט קבעה שיא טווח עולמי
ג'נרל מוטורס (General Motors) שברה את שיא העולם בטווח נסיעה של רכב חשמלי לאחר שטנדר שברולט סילברדו EV מדגם 2026 בגרסת Max Range עבר מרחק של 1,704 ק"מ בטעינה מלאה, יותר מכפול מהטווח המוצהר של הדגם (800 ק"מ). השיא הקודם של לוסיד (Lucid) הוא 1205 ק"מ.
קורט קלטי (Kurt Kelty), סגן נשיא תחום הסוללות, ההנעה והקיימות ב־GM, ציין כי ההישג נבע משילוב מעמיק של כימיית הסוללות, יעילות יחידות ההנעה, התוכנה וההנדסה של הרכב. לדבריו, "זו דוגמה מצוינת להתקדמות הטכנולוגיה החשמלית שלנו ולחדשנות שאנו בונים עליה מדי יום."
הבדיקה נעשתה בכבישים ציבוריים במתחם הניסויים של GM במילפורד שבמישיגן, תוך שימוש ברכב סדרתי ללא שינויי חומרה או תוכנה. השיפור הושג באמצעות אופטימיזציה של תנאי הנהיגה: שמירה על מהירות של 45 קמ"ש, הימנעות מבלימות חדות או האצות מהירות, הפחתת משקל הרכב (הסרת גלגל רזרבי וללא נוסעים רוב הזמן), לחץ אוויר מרבי בצמיגים, יישור גלגלים אופטימלי והתקנת כיסוי אחורי לשיפור זרימת האוויר. מערכת המיזוג כובתה כל הנסיעה, והמגבים פעלו על ההגדרה הנמוכה ביותר להפחתת גרר.
מנהל תחום כיול הנעה ב־GM הדגיש, כי המטרה הייתה לייצר תוצאה אמיתית בנהיגה בכבישים רגילים, ולא בניסוי מלאכותי בתנאים מקלים במיוחד.
לדברי GM, המטרה לא הייתה רק לקבוע שיא עולמי אלא גם לאסוף נתונים חשובים שישמשו לשיפור רכבי העתיד. הצוות מצא שהרכב יעיל במיוחד במהירות שיוט של 35 עד 40 ק"מ לשעה - נתון רלוונטי לנסיעה עירונית או בשכונות מגורים. כהוקרה להישג, הרכב חובר לאחר ההישג למדפסת תלת־ממד שייצרה גביע המציין את שבירת השיא.
למה הטווח חשוב?
במחקרי החברה נמצא כי טווח הנסיעה הוא הגורם מספר אחת בהחלטת לקוחות לרכוש רכב חשמלי, ספציפית מסוג סילברדו EV. לפי הפורום הכלכלי העולמי, כשליש מהנהגים בעולם עדיין חווים "חרדת טווח" בכל הנוגע לרכבים חשמליים, למרות שהטווח הממוצע של רכבים חשמליים הוכפל בעשור האחרון. GM מאמינה שסילברדו לשנת 2026 יקבע סטנדרט חדש לטווח ברכבי עבודה חשמליים.
קסנדרה גרבר (Cassandra Garber), סמנכ"לית הקיימות של GM, סיכמה: "שיא עולמי חדש לטווח נסיעה ברכב חשמלי - יותר מ־1,500 ק"מ בסילברדו EV. ככל שהטווח גדול יותר, כך אפשר לעשות יותר עבודה, לצאת ליותר הרפתקאות, ליצור יותר זיכרונות, לחסוך יותר פליטות ולהשפיע יותר."