אופני כביש בלאק סרייס
אנדי ווליס (Andy Wallis), מהנדס בריטי ובעלים של חברת פושבייקס (Poshbikes), מציג את פרויקט הדגל החדש של המותג שלו, בלאק סרייס (Black Series): אופני קורסה (Corsa) במשקל 5.24 ק"ג בלבד. האופניים אמורים להיות אופניים מייצור סדרתי הקלים בעולם. מדובר בשיא טכנולוגי המשלב הנדסת קרבון מתקדמת עם רכיבים מותאמים אישית, שעד היום נבנו לרוב מאחורי הקלעים לקבוצות מקצועיות בלבד.
מאז תחילת דרכו פעל מותג בלאק סרייס כמעין מעבדה סודית: פלטפורמה לייצור של שלדות, גלגלים וחלקים ייחודיים שיוצרו בשביל רוכבים מקצועיים או מפעלים שלא סיפקו פתרון מתאים מתוך קטלוג הייצור ה"רגיל". כעת, לראשונה, הפרויקט נהפך למותג עצמאי שמספק לציבור סדרה שלמה של שלדות ורכיבים, כולל אופני כביש, אופני גראבל, דגמים ספורטיביים אווירודינמיים ("אירו") ואפילו שלדות הרים (XC) להרכבת אופני הרים תחרותיים.
דגם קורסה עשוי מקרבון בתצורת מונוקוק אחידה באמצעות טכנולוגיית תבנית כפולה מתוחכמת. כל מידה - מ־XS עד XL - מתוכננת פרופורציונלית. קוטר הצינורות משתנה לפי המידה, להבטחת רכיבה אחידה. המשקל המוצהר הוא 595 גרם לשלדה (מידה בינונית, ללא צבע) ו־348 גרם למזלג (עם מערכת היגוי 300 מ"מ). אלה נתונים מרשימים גם בהשוואה לדגמים קלים במיוחד בתחום כגון ספיישלייזד אתוס (Specialized Aethos) או סקוט אדיקט ((Scott Addict RC.
הגיאומטריה חדה ודינמית, עם תומכות שרשרת קצרות של 405 מ"מ, זווית ראש חדה ורוחק סרנים מוארך - שילוב שמכוון ליצירת אופני מטפסים קלסיים עם יציבות משופרת בירידות. כל רכיב באופני קורסה נבחן בקפידה כדי לחסוך כל גרם אפשרי. בכידון משולב קרבון, נבנה בשיתוף שמולקה (Schmolke), שוקל 220 גרם בלבד וזמין במגוון מידות בהזמנה אישית. מערכת ההנעה כוללת ארכובת קרבון של THM במשקל 289 גרם. הגלגלים מורכבים מחישוקים במשקל 280 גרם, נאבות של 64 ו־149 גרם וחישורי ספים (Sapim) במשקל כולל של 1,081 גרם לזוג, כולל הכנה לצמיגי טיובלס (ללא פנימית). מוט האוכף עשוי מקרבון, מתוצרת THM, ושוקל 85 גרם בלבד, והאוכף הייחודי מיוצר באיטליה על ידי מומחה קרבון מתעשיית המרוצים ושוקל 52 גרם בלבד.
גם בפרטים הקטנים הושם דגש במשקל: ברגים למחזיקי בקבוקי הקרבון שוקלים שני גרם לסט שלם, וצירי סרן מקרבון עם קצה מתכתי שוקלים 15 עד 17 גרם בלבד.
האופניים יושקו לפני סוף השנה במחיר של 21,650 דולרים. אופני קורס אלה הם לא רק אופניים קלים להפליא אלא גם הצהרה על המגמות העכשוויות בענף: שימוש בחומרים קיצוניים, שיתופי פעולה בין יצרנים יוקרתיים בתחום (כגון THM ושמולקה) ודגש בהתאמה אישית. מעבר לכך, החשיפה לציבור מסמנת שהחדשנות כבר אינה שמורה רק לרוכבי־על מקצועיים אלא נפתחת לשוק החובבים המתקדמים שמוכנים להשקיע במחיר פרמיום.
הכלי מייצג את גבולות הטכנולוגיה בענף האופניים: שילוב של קלילות חסרת תקדים, גיאומטריה חדה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.