לסקוט אופני כביש חדשים
חברת האופניים סקוט (Scott) משיקה דגם מעודכן לאופני הכביש הפופולריים אדיקט (Addict RC). אולי מבחינה ויזואלית האופניים לא השתנו כמעט, אבל היצרן טוען שהאופניים החדשים השילו 300 גרם ממשקלם בזכות תכנון חדש של רכיבים וחלקי השלדה. לפי נתונים שסיפקה החברה, בגרסה הכי קלה שלה, שלדת האופניים שוקלת 599 גרם בלבד. המזלג מוסיף 270 גרם. המשקל הכללי של אופניים שלמים עם כל החלקים והרכיבים ההכרחיים הוא 5.9 קילוגרמים. היצרן טוען שהמשקל החסכוני למדי הושג ללא פגיעה בעמידות או בביצועים של השלדה כולה.
אופני הכביש החדשים נבנו מתוך ניסיון שסקוט צברה בייצור ובנייה של אופני הרים קלים עם שלדות פחמן. שלדת האופניים נבנתה בשילוב טכנולוגיה מקורית של החברה. בשלדה נקודות חיבור והלחמה, לפיכך צינורות השלדה נשארים חלולים לגמרי. לפי ההסבר של המחלקה הטכנית של סקוט, אפשר להשיג את האפקט של צינורות חלולים ולבנות שלדה קלה אך יציבה רק באמצעות שיטת הבנייה הזאת. בזכות המבנה החדש, השלדה אינה מצריכה אלמנטים מחזקים בחלקים מסוימים. שיטת הייצור מבוססת על פחות חלקים של סיבי פחמן וחיבורים.
כשבוחרים אופניים חדשים בשנת 2024, בייחוד אופני כביש או אופניים ספורטיביים, רוכבים תמיד שמים לב לגודל הצמיגים ולקלירנס בין השלדה לקרקע. באופני אדיקט החדשים, קלירנס עלה מ-28 מ"מ ל-34. שינויים גיאומטריים שיפרו את התגובתיות של האופניים בלי להשפיע על העמידות והיציבות שלהם על הכביש ועל תנועה נגד הרוח. את הקוקפיט של האופניים ייצר סינקרוס (Syncros), שמספק אלמנטים ורכיבים אווירודינמיים. שדרוגים נקודתיים במבנה הקוקפיט מייצרים תנוחת רכיבה נוחה יותר ואופטימלית מבחינה אווירודינמית.
סקוט מציעה חמש גרסאות של אופני אדיקט החדשים. האופציה הפשוטה ביותר, אדיקט RC 30, מבוססת על רכיבים של שימנו (Shimano) ובעלת גלגלי סינקרוס קפיטל (Syncros Capital) עם צמיגי שוולבה (Schwalbe). בקצה השני של סקלת הדגמים נמצאים אופני אדיקט אולטימייט (Addict Ultimate). את הציר המרכזי של האופניים סיפק SRAM, ואבזור הגלגלים זהה לאופציות הזולות - גלגלי סינקרוס עם צמיגי שוולבה.