מגה ולו
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מיסים של האיחוד האירופי על יבוא אופניים

03/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

הנציבות האירופית (European Commission) תאריך את תוקף המיסים המוגברים על אופניים חשמליים שמיוצרים בסין ומיובאים למדינות האיחוד האירופי. תוקף המיסים יתארך בחמש שנים. הנציבות מסבירה את המהלך כניסיון להבטיח עתיד לתעשיית האופניים החשמליים באירופה. כרגע, מותגי אופניים אירופים שמייצרים ומספקים דגמים חשמליים נמצאים בתחרות עם חברות סיניות שמציעות אופניים חשמליים במחירים נמוכים יותר.

נכון להיום, בתעשיית האופניים החשמליים באירופה מועסקים 12 אלף אנשים באופן ישיר. ההתקדמות וההתפתחות של תעשיית האופניים ללא השפעה שלילית של מתחרים חיצוניים "חיוניות למעבר המהיר של האיחוד האירופי לאמצעי תחבורה בני-קיימה", כפי שנאמר בפנייה הרשמית לתקשורת מטעם הנציבות.

הנציבות בדקה ומצאה, כי יצרנים של אופניים חשמליים מסין ממשיכים "ליהנות מהנחות ומסובסידיות שאינן הוגנות", כי אופניים חשמליים שהובאו מסין לאירופה בשנים האחרונות אינם עונים לתקנים הטכניים והבטיחותיים, וכי האופניים הובאו עם הנחות ממשיות במחירים לוגיסטיים.

בשנת 2019 השיקה הנציבות האירופית הגבלות ומיסים חדשים בשביל להגן מפני יבוא בהיצף (anti-dumping duty). מיסים ותשלומים שמוגדרים כמגן מיבוא מסובסד אמורים לסגור את הפער בין מחיר היצוא של המוצר לבין הערך הרגיל שלו. במקרים מסוימים, יצרנים סינים בוחרים למכור את המוצרים שלהם במחיר נמוך בשביל למשוך רוכשים. הדבר יוצר תחרות שאינה הוגנת בשוק, וזה בדיוק מה שחוקי anti-dumping מיועדים למנוע.

כשהמיסים והחוקים החדשים נכנסו לתוקף לראשונה, הנוכחות של יצרנים וספקים סינים בענף האופניים הייתה שולית למדי. עם הזמן למדו יצרנים סינים להרוויח מהמצב, בעיקר בזכות מגמת עלייה בביקוש לאופניים חשמליים זולים וזמינים. חלק היבוא של אופניים חשמליים סינים בשוק זינק מ-16% ל-25% בתוך כמה חודשים בשנת 2024. המצב הדאיג את הרשויות האירופיות. חנויות אופניים ופלטפורמות מקוונות לקניית כלי רכב הוצפו באופציות סיניות זולות ולאו דווקא איכותיות.

נראה שהארכת תוקף המיסים תשמח לא מעט יצרנים וספקים אירופים ותשפיע לטובה על תחרות מסחרית בריאה בענף.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן