מגה ולו
חדשות
חדשות מקומיות

חדשות מקומיות

14/12/2021
זמן קריאה: 1 דק'

ברוקר הביטוח ביטוח בטאץ' ביקש ממשרד האוצר לקבל אישור להנפקת פוליסות ביטוח אישיות לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים.

הביטוח פותח כשנתיים ויהיה אישי, בהתאם לרמת הסיכון של הרוכב וללא קשר לכלי שעליו הוא רוכב. העלות החודשית היא בין 70 ל-150 שקלים לרוכב, לפי רמת הסיכון שתיקבע על ידי שקלול של מספר פרמטרים כגון גיל וזמן נסיעה ממוצע בחודש. הביטוח יכלול כיסוי ביטוחי לנזקי גוף של הרוכב וכיסוי ביטוחי צד שלישי לפגיעות גוף ורכוש שנגרמו על ידי הכלי החשמלי.

מחברת ביטוח בטאץ' נמסר, כי "הצורך בביטוח אישי לרוכבות ולרוכבים הוא צורך חירום. מדי שבוע מגיעים נפגעי רכיבה לחדרי המיון ברחבי הארץ. 22 רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים נהרגו בשנת 2020 (מספר ההרוגים הגבוה ביותר מאופניים חשמליים עד כה). מאות רבות של פצועים נותרים ללא כל כיסוי ביטוחי. לאחרונה קבע בית המשפט העליון, כי אופניים חשמליים אינם כלי רכב מנועי ולכן לא חלה חובת ביטוח חובה. אנו מציעים את הפתרון הטוב ביותר לבעיה מורכבת זו."

כיום קיימים בישראל כמיליון אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים ללא כיסוי ביטוחי לרוכב או לנפגע על ידי הכלי החשמלי.

בכפוף לאישור המפקח על הביטוח, מכירת הביטוח והנפקת פוליסות צפויה להתחיל בראשית 2022. בקרוב תיפתח הרשמה מוקדמת למי שמעוניין לרכוש את הביטוח. הרישום נעשה ללא התחייבות וללא עלות.

01/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה - חובת נשיאת לוחית זיהוי באופניים ממונעים ובקורקינט ממונע. בחוק מוצע לקבוע חובת נשיאת לוחית זיהוי על אופניים חשמליים ועל קורקינטים חשמליים, ולהקים מאגר מידע שישמש את רשות הרישוי וגורמי האכיפה. בנוסף מוצע להסמיך את שר התחבורה, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע תקנות לעניין זה.

מתוך דברי ההסבר להצעת החוק: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייתם לכביש של עשרות אלפי כלי רכב דו גלגליים חשמליים, כדוגמת אופניים או קורקינטים ממונעים. לכלי רכב אלו יכולת לנוע במהירות גבוהה מכלי רכב דומים שאינם ממונעים וכתוצאה מכך הולכי רגל רבים, כמו גם רוכבים רבים, נפגעים בתאונות דרכים. כדי להתמודד עם סכנה זו ולהילחם בעבירות התנועה הרבות המבוצעות בכלים אלו אשר מסכנות חיי אדם, נערכו תיקוני חקיקה שונים. עם זאת, חרף תיקוני החקיקה השינוי בתרבות הנהיגה מזערי בשל הקושי לבצע אכיפה כלפי כלי רכב שאינם נושאים כל אמצעי זיהוי. מחקר מקיף שנערך לאחרונה הראה כי כ-62% מבני הנוער הרוכבים על אופניים חשמליים היו במצב של 'כמעט תאונה'. נתון זה מצביע על היעדר אכיפה מספקת ועל תרבות הנהיגה המסוכנת בכלי רכב אלו חרף החוקים והתקנות שנועדו להסדיר את הרכיבה בהם".

ח"כ יעקב אשר: "כיהודים אנו יודעים שקדושת החיים היא מעל הכול, 50 שנה אחרי שח"כ הרב יהודה מאיר אברמוביץ מסיעת אגודת ישראל חוקק את חוק חגורות הבטיחות שהציל חיים של בני אדם רבים כל כך, אני שמח להביא חוק שעושה את הצעד הראשון בדרך לאסדרת הכאוס בתחום פרוץ נוסף שלצערנו גבה ועודנו גובה חיים רבים. אישור החוק הוא אבן דרך חשובה במאבק נגד תאונות הקורקינטים והאופניים החשמליים שהפכו כבר למכת מדינה".

החוק הוצע מטעם חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה.

14/09/2021
זמן קריאה: 2 דק'

לקראת יום כיפור, מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את המלצותיו בנוגע לרכישה בטוחה ולשימוש בטיחותי באופניים, כמו גם בגלגיליות, סקייטבורד וקורקינטים, ובנוגע לאמצעי המיגון הנדרשים בעת הרכיבה.

אופניים לתינוקות ולפעוטות, כמו גם אופניים לילדים קטנים, ילוו בהוראות הרכבה ותחזוקה, כולל פירוט הסכנות של רכיבה על אופני צעצוע ואמצעי הזהירות (בעברית) שיש לנקוט, בהם ויובאו לידיעת ההורים או המלווים האחרים.

אריזת הפריטים תכלול את פרטי היבואן, כתובתו ופרטי ארץ הייצור. על הפריט חייבת להופיע הגבלת גיל המשתמש, ויש להתאים אליו את גיל הילד המשתמש. בעת רכישת אופניים חשוב לבדוק שאין בהם פינות ובליטות חדות שעלולות לפצוע את הרוכב. בעת הרכיבה חובה לחבוש קסדה ויש להתאימה לראש הרוכב באופן אישי. חשוב להקפיד להשתמש באביזרי בטיחות נוספים כמו מגני ידיים, מגני ברכיים ומגני מרפקים.

גלגיליות, גלגיליות להב (רולרבליידס), גלגשות (סקייטבורד), וקטנוע/קורקינט/סקוטר המוצעים למכירה כצעצוע - מחויבים לשאת באזהרה לגבי משקל הגוף המקסימלי המותר ואזהרה לגבי חובת השימוש בציוד מגן כגון, מגני ידיים, ברכיים ומרפקים. חלה חובת חבישת קסדת בטיחות לכל שימוש בכל הפריטים המוזכרים, ונדרשת השגחה מתמדת של מבוגר.

השימוש בקסדת מגן לרוכבים על אופניים (לרבות פעוטות וילדים) הוא חובה. אין לרכוב על אופניים ללא חבישת קסדת מגן מתאימה. על הקסדה ייכתב בעברית "קסדה לרוכבי אופניים", שם היצרן, שם הדגם וארץ הייצור, תאריך ייצור, וגודל ומשקל הקסדה. לקסדה מצורפים הוראות שימוש ויש לפעול בהתאם להוראות אלה.

על מידת קסדת המגן להתאים בדיוק לראשו של הרוכב, ואין לחבוש כובע מתחתיה. הקסדה צריכה להיות מונחת בנוחות מבלי לזוז מצד לצד, לפנים או לאחור. על הקסדה להיות מונחת כששולי הקסדה מעל הגבות, על מנת שלא יסתירו או יפריעו לרוכב לראות את הדרך. יש להתאים את שתי רצועות הצד כך שיעברו משני צדי האוזן, בנקודת מפגש מתחת לתנוך בנוחות, ולסגור על פי הוראות השימוש להגנה מיטבית.

אופניים חשמליים (בעלי מנוע עזר) הם כלי תחבורה שנמצא ביבוא תחת פיקוח של משרד התחבורה. יש לוודא כי מהירותם המרבית של אופניים עם מנוע עזר אינה עולה על 25 קמ"ש, וכי הספק המנוע החשמלי שלהם אינו עולה על 250 וואט. המנוע החשמלי מופעל באמצעות דיווש באופניים ומצערת, או כפתור ההפעלה של האופניים, ויופעל עד מהירות של 6 קמ"ש בלבד. לאופניים יצורפו הוראות שימוש בעברית עם סימון של ארץ הייצור, שם היצרן, שם היבואן וכתובתו.

למידע
כותרת
תוכן
close
Shopping Cart
Your cart is empty