לשמולקה גלגלים קלים
שמולקה (Schmolke) מציגה את גלגלי TLO 50 ששוברים את רף הקילוגרם לסט גלגלי כביש בעומק 50 מ"מ. זה הישג יוצא דופן בעולם הגלגלים הקלילים, בייחוד כשמשווים לדגמים אייקוניים כגון לייטווייט אוֹבֶרמַיֶיר אֵבוֹ (Lightweight Obermayer Evo) במשקל 1,280 גרם, פרטינגטון (Partington R-Series MKII) במשקל 1,218 גרם או סינקרוֹס קפיטל (Syncros Capital) במשקל 1,170 גרם. כל הדגמים האלו בנויים לפי תכנונים חדשניים, אך שמולקה מציגה מבנה קלסי דווקא עם חישוק מחובר, 24 שפיצים מסיבי פחמן ונאבות פשוטות.
על הנייר, הגלגלים שוקלים 940 גרם לסט, קל יותר מהמתחרים הישירים ובתצורה עמוקה יותר. מדידות בפועל הראו 448 גרם לגלגל הקדמי ו-529 גרם לאחורי (כולל סרט אטימה ושסתומים), מה שמביא למשקל כולל של 977 גרם, קרוב מאוד לנתון הרשמי. לרוכבים מנוסים החברה מציעה גם את גרסה TLO 37 בעומק 37 מ"מ, במשקל מוצהר מדהים של 895 גרם.
הגלגל יוצר לפי גאומטריית אופניים מודרנית: עומק 50 מ"מ, רוחב חיצוני 32.5 מ"מ ורוחב פנימי 25 מ"מ - מידות אופטימליות לצמיגי כביש רחבים בני 28 מ"מ ומעלה. זה פרופיל עדכני המותאם לצרכים של רוכבים מודרניים. הוא מבטיח תכונות אווירודינמיות יציבות והתאמה למגמות העכשוויות של צמיגים רחבים.
הנאבות מגיעות מיצרן אֶקסטְרָלַייט (Extralite), הידוע ברכיבים הקלים שלו. הדגם הקדמי CyberFront SPD-3 שוקל 66 גרם והדגם האחורי CyberRear SPD-3 שוקל 146 גרם, שניהם בגרסה קרמית להפחתת חיכוך ומשקל.
החישוקים עצמם עשויים מסיבי פחמן UD ושוקלים 320 גרם בלבד לפי הצהרת היצרן. הנתון ממחיש את יכולת הייצור וההתחשבות הטכנית של שמולקה. לשם השוואה, חישוק זִיפּ 303 (Zipp 303) בעומק 40 מ"מ שוקל 365 גרם, וחישוקים מקבילים של אנווה (Enve) שוקלים בין 369 ל־383 גרם לחישוק.
השפיצים מסיבי פחמן שוקלים 1.8 גרם כל אחד לעומת 4.0 גרמים בשפיצי מתכת סטנדרטיים כגון DT Swiss. היתרון הוא שאפשר להחליף ולתקן אותם בכל חנות אופניים, ללא צורך בהתאמות וברכיבים ייחודיים.


