מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 134
לעמוד קודם

איך הופכים סוללות אופניים לבטוחות יותר?

11/07/2024
זמן קריאה: 1 דק'

סוג חדש של סוללה חשמלית לאופניים צובר פופולריות. הסוללה מיוצרת לפי טכנולוגיה בעלת בפוטנציאל להביא את בטיחות השימוש במקורות אנרגיה כאלו לרמות חדשות, שרוכבים מן השורה טרם הכירו. אין ספק שכללי בטיחות ותחזוקה נכונה של אביזרים וכלים דליקים ונפיצים חשובים מאוד. אומנם הסטטיסטיקה של שריפות שנגרמות על ידי סוללות אופניים נמוכה בהרבה מהכמות הכללית של אופניים חשמליים שנמצאים בכבישים, אבל כל מקרה כזה מסכן חיים ומעלה את החשיבות של סוגיית הבטיחות על הפרק.

מסתמן שמתפתח תהליך ייצור חדש שאמור להעלות את אחוז הבטיחות במבנה וצורת הפעילות של סוללות חשמליות. השיטה אמורה למנוע סיכויי התלקחות ושריפות אפילו אם בסוללה יש תאים תקולים. לפי השיטה, חומר שרף מחוזק נשפך בין תאי הסוללות כדי לבודד את התאים. השרף מתייצב ויוצר שכבת הגנה נוספת שמפרידה בין תאי הסוללה. שיטת הבידוד אמורה למתן את שני הגורמים הטכניים העיקריים שעלולים לגרום שריפה: קורוזיה ונזק פיזי בסוללה עצמה.

לוק וורקמן (Luke Workman), מומחה בתחום הסוללות הניידות ומערכות טעינה שמגיש פודקאסט פופולרי בשם Wheel-E Podcast, מסביר כי הסוללה נתונה לקורוזיה בגלל השפעה של מים, מלחים ואדים לחים שמגיעים מבחוץ. נזק חיצוני ממושך עלול להביא לקצר חשמלי ועקב כך להתלקחות הסוללה. מצד שני, גם אם הסוללה סגורה ואטומה היטב, נזק לתאים עשוי להיגרם מתאונה או מפגיעה פיזית ישירה בסוללה.

מותג פדגו (Pedego) שמתמקד בייצור ופיתוח של אופניים חשמליים, הכריז כי ישתמש בסוללות חדשות שמיוצרות עם שרף סופג חום בין התאים. שיטת ההפרדה בין תאי הסוללה עוזרת לנהל את רמות החום שהסוללה מייצרת באופן טבעי. סוללות "מחולקות" עשויות להאריך את טווח הפעילות והחיים של מקורות חשמל (כלומר אותן סוללות ומערכות טעינה לאופניים ולכלי רכיבה חשמליים).

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן