מגה ולו
ניוזלטר מגה ולו
מגה ולו גיליון 134
לעמוד קודם

טכנולוגיית בלמים חדשה

09/07/2024
זמן קריאה: 1 דק'

תעשיית הניידות מתפתחת בזכות טכנולוגיות ופתרונות חדשניים. יצרנים רוצים להביא לצרכנים את כלי הרכב האפקטיביים ביותר, מתקדמים ומכוונים לביצועים הכי מרשימים שרק אפשר. לאן שתסתכלו, בכל ענף ובכל צעד של תעשיית הרכב, יצרנים חושבים אך ורק על התקדמות טכנולוגית, איך לחדש ולהפתיע.

שימנו (Shimano) ידועה כאחת מחברות הרכיבים הנפוצות בתחום האופניים. נראה שגם היא מצטרפת לטרנד של מערכות חוטים (fly by wire). לאחרונה פרסמה החברה פטנט לבלמים אלקטרוניים אלחוטיים חדשים. הטכנולוגיה מבוססת על הכלים הקיימים של שימנו כגון ציר מרכזי Di2 עם מערכת העברת הילוכים אלחוטית.

הפטנט החדש של שימנו מקיף שלוש גרסאות של טכנולוגיה חדשה לבלמים אלקטרוניים. בפרויקט הראשון מערכת חשמלית הידרולית משולבת. אופציה נוספת היא שילוב היברידי בין בלמים מכניים לבלמים חשמליים. יש גם גרסה חשמלית מלאה כמובן. באופן טבעי, שתי האופציות הראשונות מציעות פתרונות בטוחים במקרה שסוללת הבלמים מתה: הרוכב עדיין יכול להשתמש בחיבור המכני ולרכוב עם בלמים פעילים.

שאלת הבטיחות הגדולה עולה כשמדברים על מערכת בלימה חשמלית מלאה. הדבר האחרון שתרצו שיקרה לכם זה איבוד שליטה מלא על האופניים בירידה חדה כלשהי, במהירות של יותר מ-30 קמ"ש. זה לגמרי עלול לקרות עם מערכת בלמים חשמלית מלאה שאין לה חיבור מכני כתוכנית ב'. מערכת הבלימה החשמלית אלחוטית, כלומר אין שום חיבור פיזי בין הקליפרים של הבלמים למשנקי הבלימה על ידיות ההיגוי. ועדיין, מערכת כזאת שימושית באופני משא או בדגמים גדולים עם רוחק סרנים גדול במיוחד.

שימנו מציעה פתרון טכני חדשני מעניין מאוד, אבל הוא לא בהכרח מתאים לכולם.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן