צמיגים חדשים מבית שוולבה
חברת הצמיגים והאביזרים לאופניים שוולבה (Schwalbe) משיקה שני דגמים חדשים של צמיגים: אלברט (Albert) ושרדה (Shredda). הצמיגים תוכננו לפי טכנולוגיה חדשה שנלקחה מתעשיית הצמיגים לרכב. יש להם מבנה של שכבות רדיאליות אנכיות ולא שכבות אלכסוניות, כמקובל בתכנון סטנדרטי. החברה טוענת, כי השיטה משפרת את האחיזה והגרירה של הצמיג בכביש.
הטכנולוגיה הרדיאלית היא פיתוח מקורי של שוולבה, שמציגה גישה חדשנית לדרכי ייצור ובנייה של צמיגים באופן כללי. צמיגי אלברט יהיו זמינים לרכישה בשני היקפים, 27.5 אינץ' ו-29 אינץ'. צמיגי שרדה יהיו זמינים בגודל אחיד, 29 אינץ'.
הצמיגים החדשים של שוולבה יוצרו תוך כוונה ברורה להתחרות עם דגמים מקבילים בשוק מבחינת משקל. החברה הגרמנית די הצליחה בזה: המשקל הנקי (1,346 גרם) לא שונה בהרבה מזה של צמיגים דומים מבית מקסיס (Maxxis) או קונטיננטל (Continental).
כאמור, הצמיגים הרדיאליים מבוססים על טכנולוגיה מעולם המכוניות. שם הטכנולוגיה קיימת ומיושמת כבר שנים רבות. בשיטה הרדיאלית, הבסיס של הצמיג נבנה באמצעות שכבות שנמצאות בזווית של 90 מעלות לכיוון הגלגול. למעשה, שכבות הצמיג יוצרות "חגורה" שמאזנת אותו. להשוואה, מבנה אלכסוני סטנדרטי של הצמיג "מפגיש" את השכבות בין עצמן בזוויות חדות יותר (בין 35 ל-40 מעלות בדרך כלל). כך מתקבלת שכבת רשת שמספקת לצמיג יותר עוצמה ועמידות. את שני סוגי הצמיגים אפשר לבנות באמצעות כמה שיטות הרכבה תוך שימוש בכמה שכבות שהיצרן ירצה להוסיף.
צמיגי אלברט החדשים מבית שוולבה זמינים לרכישה בשתי אופציות. הגרסה הראשונה מתאימה יותר לרכיבות בשטח (Albert Pro Trail). הצמיג האחר מותאם יותר למסלולי כביש מאתגרים (Gravity Pro). בלי קשר להתאמה הטכנית של הצמיגים, השכבה העליונה זהה בשני המקרים. המבנה החיצוני של הצמיג דומה למדי לזה של מקסיס אסגאי (Maxxis Assegai).