לריפ אופני חצץ חדשים
מיזם האופניים ריפ (Reap) השיק אבטיפוס של אופני חצץ עתידיים בתערוכת רולר לייב (Rouleur Live). נציגי המיזם סיפרו, כי הפרויקט הוקם לפני חודשים אחדים והתפתח בקצב מפתיע. אכן, לא בכל יום רואים אופניים שיוצרו מ"אפס" תוך חודשיים. בריפ בטוחים, כי אופני החצץ, או בהגדרה מדויקת יותר - אופני גראבל החדשים, הם דוגמה לאופן שבו אופניים כאלו ייראו בעתיד.
בכל שנה, אירועי רולר לייב ותערוכות רולר לייב מציגים דגמים ופרויקטים חדשים רבים של חברות ומיזמים בתחום האופניים. בדרך כלל החידושים מסתכמים בתוספות של רכיבים חדשים או עיצובים ייחודיים. ריפ ניצל השנה את הבמה בתערוכה והציג את אופני החצץ הראשונים בתולדותיו. המותג הבריטי רצה להראות שאפשר לעבור את כל שלבי הפיתוח והבנייה של דגם אופניים, מסרטוטים על הלוח והנייר ועד האופניים המוכנים, בתוך שבעה שבועות בלבד.
בריפ מספרים, כי האופניים החדשים התחילו מדף נייר ריק, אך ברמה הטכנית האבטיפוס מבוסס על אופני הכביש של המותג, וקטה (Reap Vekta). המעצב הראשי של ריפ, בן מאיר (Ben Meir), חשף כמה פרטים מעניינים מהעבודה מאחורי הקלעים. בפוסט חשוף למדי ברשת החברתית לינקדאין (LinkedIn) כתב מאיר, כי השבועיים האחרונים של העבודה על הפרויקט היו כנראה "הכי מאתגרים וקשים בקריירה שלי." הוא ממשיך ומרחיב, כי קצב הפיתוח והעבודה על האופניים די איחרו מבחינת המועדים הראשונים שנקבעו. בכל זאת, בריפ התחייבו להשיק את האופניים החדשים דווקא ברולר לייב, לכן נעשה כל מאמץ אפשרי בשביל להספיק.
מהבחינה הטכנית, לאופניים שלדה גבוהה שמאפשרת התקנה של גלגלים גדולים עם צמיגים רחבים (עד 50 מ"מ). המבנה הרחב והמסיבי של הגלגלים משקף טרנדים שצוברים פופולריות בתחום אופני גראבל בשנים האחרונות. מייסד מיזם לאוף (Lauf), בני סקולאסון (Benni Skulason) אמר, כי לדעתו צמיגי אופניים צריכים להיות רחבים יותר.
האופניים החדשים של ריפ קיימים עדיין כפרויקט ראשוני, והמיזם עדיין צריך להעביר אותם סדרה של מבחנים ובדיקות מעשיות. המבנה הגיאומטרי של האופניים הושפע ממותגי גראבל פופולריים כגון 3T ופקטור (Factor).