ל-SRAM פטנט חדש
חברת SRAM הגישה לאישור פטנט טכנולוגי: חיבור חדש למערכת הבלימה של אופניים. אם יאושר, החיבור החדש לבלמים עשוי להיהפך לפתרון אוניברסלי למערכות בלימה ומערכות הינע של אופניים. SRAM כבר קבעה סטנדרט תעשייתי חדש עם מתלה מעתקים אוניברסלי (UDH).
לפי דיווחים אחרונים בתקשורת, הפטנט עבר את שלבי האישור הראשוניים במשרד הפטנטים והזכויות המסחריות של ארצות הברית. כלי התקשורת הפופולרי פינקבייק (Pinkbike) היה הראשון שדיווח על הפיתוח החדש. לפי ההסבר הטכני, מדובר בחיבור חדש לבלמי דיסק. המבנה החדשני יעזור לשפר את הבטיחות ויחסוך מהמשקל הכללי של האופניים. גורמים טכניים ב-SRAM טוענים, כי הפתרון הטכני החדש יאפשר לחסוך בעלויות ההתקנה והתחזוקה.
האתגר המרכזי בייצור ותכנון של מערך הבלמים החדש הוא להפוך את תהליך ההתקנה של בלמי הדיסק למסובך פחות. תהליך ההתקנה והכוונון של חיבורי בלמים אוניברסליים שקיימים היום אורך יותר מדי זמן. חיסרון טכני חשוב נוסף הוא שחלקי מערכת הבלימה יוצרים חיכוך "מיותר" כשגלגלי האופניים פעילים. החיכוך פוגע באיכות הבלמים ומאט את האופניים.
אפשר לראות את החיבור החדשני בתמונות ובסרטוטים שהוגשו כחלק מהפטנט החדש. הרכיב מיוצר משני חיבורים שנמצאים זה מול זה. בחיבורים הפיזיים חורים שדרכם צריך להעביר את החוטים שיחברו בין חיבור הבלמים לקליפרים. היתרון הפוטנציאלי של הפטנט החדש הוא שהחיבורים החדשים עשויים להתאים למגוון סוגים של אופניים ונחשבים לחיבורי בלמים אוניברסליים.
בקצרה, SRAM טוענת כי מבנה הבלמים, שבהם עוצמת הבלימה ברגע שהבלמים מופעלים מועברת ישירות לחיבור הגלגל ולא לשלדת האופניים, יאפשר זמני התקנה ותחזוקה קצרים. גם חיבור חדש לבלמים מפחית את הסיכון לעוצמות בלימה שאינן מאוזנות. בסופו של דבר התכנון החדש יעזור להתקין את מערכות הבלמים ללא תלות בשלדת האופניים.