קולנגו משיקה אופני מסלול
לאחר היעדרות של שבע שנים, קולנגו (Colnago) חוזרת לעולם מרוצי המסלול עם דגם חדש בשם T1Rs, שאותו היא מתארת כ"אופניים האווירודינמיים ביותר שייצרה אי־פעם". הדגם נחשף לראשונה באירוע המרוצים של איגוד האופניים הבינלאומי (UCI) שהתקיים בתחילת נובמבר בלונדון.
לפי קולנגו, הפיתוח של דגם T1Rs -האופניים הראשונים של החברה לרכיבות מסלול מאז דגם K.one - נעשה "עד לקצה הגבול האפשרי" בכל הנוגע לאווירודינמיות ולקשיחות, מתוך הבנה שמרוצי מסלול אינם זקוקים למערכות בלימה או הילוכים. האופניים תוכננו למהירויות של יותר מ־60 קמ"ש, עם מקדם גרר נמוך במיוחד במהירויות גבוהות. עיצוב הזרימה סביב השלדה נקי ויציב, לפיכך האופניים שומרים על מהירותם ביעילות מרבית.
מלפנים מזלג כפול בהשראת דגם TT1, שנועד להפחית גרר בלי לפגוע בקשיחות או בשליטה. המוט המשולב בכידון יוצר מעבר אוויר רציף וחלק, והמשולש האחורי, המבוסס על דגם Y1Rs, כולל תומכות שרשרת תפוחות להפחתת מערבולות אוויר סביב מערכת ההנעה.
לאופניים צירי גלגלים צרים מהרגיל (65 מ"מ מלפנים ו־100 מ"מ מאחור) לשם צמצום שטח החזית ושיפור יעילות האווירודינמיקה. בניגוד למתחרים כגון לוק (Look) והופ (Hope), קולנגו בחרה עיצוב צר במקום רחב, לאחר שבדיקות הראו שעיצוב משולב פחות יעיל.
קשיחות קיצונית ומבנה חזק
מעבר לאווירודינמיות, אופני T1Rs פותחו בשביל לעמוד בלחצים ובעומסי כוח גבוהים של רוכבי מסלול. המזלג הכפול מחזק את הקשיחות הסיבובית בקדמת האופניים, והמשולש האחורי הקומפקטי מספק קשיחות רוחבית יוצאת דופן. מבנה זה מאפשר גם Q-Factor צר יותר, כלומר הרגליים קרובות יותר זו לזו לשם שיפור יעילות הדיווש והעמדה האווירודינמית. שלדת הפחמן משלבת סיבים בחוזק גבוה עם מבנה פנימי של אלמנטים של חיזוק באזורים של מוט האוכף, הציר המרכזי והכתר. הציר התחתון הרחב (T47) והצינור המחוזק תורמים להפחתת עיוותים במאמצי הספרינט.
לאופניים שתי אפשרויות של מבנה הכידון. הראשונה היא SR-Track, כידון שמיועד לרכיבות מסלול בסגנון ספרינט וקירין, עם כידון בקוטר 31.8 מ"מ וקשיחות גבוהה. אופציית הכידון השנייה היא TT-Track, יחידת מונוקוק (אחידה) מקרבון למרוצים נגד השעון ולמרוצי מרדף, ברוחב 38 ס"מ ובתוספת תושבות אווירודינמיות מתכווננות למגוון תנוחות רכיבה.
האופניים זמינים בשלושה גדלים (S, M, L) עם גאומטריה שונה בין מרוצי ספרינט למרדף. בדגם הגדול ביותר, האורך נוגע כמעט במגבלת התקנות של ה־UCI. זווית ההיגוי וזווית המזלג תוכננו לשמור על יציבות גבוהה גם בשינויי כיוון חדים.
איגוד הרוכבים (UCI) צפוי להגביל את מחירי האופניים לאולימפיאדת לוס אנג'לס 2028. קולנגו מציבה את T1Rs מתחת לרף, עם ערכת שלדה במחיר של 6,500 אירו. הערכה כוללת שלדה, מזלג, מוט אוכף ומהדקים. רכיבי הכידון נמכרים בנפרד במחירים של 250 עד 270 יורו.




