מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות ביטוח
לעמוד קודם

שירות: טיפול בתלונות נגד חברות הביטוח

09/12/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

לאחרונה גדלה התופעה של חברות ביטוח שמתחמקות בתשובות סרק מתלונות של לקוחותיהם. המפקח על הביטוח התעלם ממעשים אלו, והנושא הועבר לבדיקת מבקר המדינה.

לדברי ארז דיין, מייסד פוליסי צ'ק, "הגענו למצב שחברות הביטוח משיבות לתלונות בניסוחים מפולפלים משפטיים וחמקניים, ללא תשובה עניינית. הלקוחות חשים בצדק ש'מורחים' אותם, ותלונה שלהם למפקח על הביטוח מועברת שוב לתגובת חברת הביטוח, אשר ממשיכה באותה תשובה, והמפקח מסתפק בתשובה זו ללא פעילות מצידו."

חלק מהחברות חוזרות על משפטים קבועים ויוצרות ערפול בתשובותיהן. המצב גורר את לקוחות חברות הביטוח להגיש תביעות משפטיות וייצוגיות וגורר עומס בבתי המשפט.

דיין מוסיף: "נדאג שתועבר פנייה מקצועית, עניינית ובהירה, ונעקוב עד שתתקבל תשובה מקצועית, עניינית ובהירה. אם לא, נפנה שוב... לדעתי טיפול נכון של הגשת תלונה המנוסחת היטב ובאופן מקצועי, תוך התעקשות על קבלת תשובה עניינית, תביא לפתרון מוצלח של כ־90% מהמקרים."

ערעורים של לקוחות למפקח על הביטוח על תשובת חברת הביטוח למפקח, לא זוכים מניסיוננו לתשובה מהמפקח, והנושא מועבר כאמור לבדיקת מבקר המדינה.

פוליסי צ'ק, אשר הוקמה לפני 24 שנים, פועלת בתחום איתור עוולות וטעויות של חברות הביטוח בעולמות הפנסיה וביטוחי מנהלים. פוליסי צ'ק מלווה את לקוחותיה בכל השלבים, מאיתור הטעויות ועד הזיכוי הסופי. עד כה סייעה פוליסי צ'ק לעשרות אלפי לקוחותיה לקבל החזרים בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן לחברה ניסיון עשיר בהגשת תלונות לחברות הביטוח, ובהיעדר תשובה - גם למפקח על הביטוח, כדי להגיע לחקר האמת ולקבלת תשובה מלאה ללא טריקים.

השירות החדש נועד לעזור ללקוחות אשר מרגישים חוסר אונים, שמקבלים תשובות על משהו אחר ולא על מה ששאלו, שזוכים להתחמקות ממתן תשובה ולמענה בשפה משפטית, חזרה על אותם דברים שוב ושוב, סירוב למסור מסמכים ועוד.

לפעמים השירות כולל "עזרה ראשונה" על ידי פנייה מיידית של פוליסי צ'ק למנהלים בכירים בחברות הביטוח עקב השהיה שלא כדין של משיכות פדיון, אי תשלום תביעת ביטוח וכל הרגשת חוסר אונים אחרת של הלקוח, שלא מצליח לקבל תשובה.

פוליסי צ'ק תתחיל לדווח מדי שנה על הסטטיסטיקה של יעילות הטיפול בתלונות על ידי חברות הביטוח והמפקח על הביטוח.

כשירות לציבור: רשימת הממונים על פניות הציבור של חברות הביטוח להגשת תלונות
שם חברת הביטוח שם הממונה מספר טלפון אימייל
כלל ביטוח עו"ד עומר סיגלר 077-6387767 pniothatz@clal-ins.co.il
הראל עבד חסדייה 03-7549111 harelcare@harel-ins.co.il
מנורה איינהורן פאר רינת 03-7107432 pniyot-zibur@menora.co.il
הפניקס עו"ד מלכי אפרת 03-7332925 pniot@fnx.co.il
מגדל לוין בת שבע 076-8868955 pniyot@migdal.co.il
הכשרה עו"ד ליטל קאולי 03-7962582 litalk@hcsra.co.il
אילון מלי טבול 03-7569226 pniot-tzibor@ayalon-ins.co.il

 

אתר פוליסי צ'ק

 

אילוסטרציה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן