חטיבה לעיוורים הטסים עם כלבי נחייה
חברת Terminal4Pets, המתמחה בהטסת בעלי חיים ובמתן פתרונות וטרינריים ותעופתיים בינלאומיים, הודיעה על הקמת חטיבה פורצת דרך: החטיבה הראשונה בישראל המוקדשת באופן בלעדי לנוסעים עיוורים ובעלי לקויות ראייה הטסים עם כלבי הנחייה שלהם. המהלך החדשני נועד לספק לאוכלוסייה זו חוויית טיסה חלקה, בטוחה ונטולת מכשולים בירוקרטיים.
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, יותר מ־39 מיליון בני אדם ברחבי העולם חיים בעיוורון מוחלט, וכ־246 מיליון מתמודדים עם ליקוי ראייה חמור. בישראל רשומים כיום במשרד הרווחה כ־24 אלף עיוורים לצד אלפים נוספים עם לקויות ראייה ממשיות.
בעבור רבים מהם, כלב הנחייה הוא לא רק בן לוויה נאמן אלא מפתח לעצמאות ולניידות יומית. כאשר הם נדרשים לטוס לחו"ל, המורכבות הבירוקרטית והמסמכים הופכים לעיתים קרובות לחסם בלתי עביר.
למרות שהעלאת כלבי נחייה למטוס מוכרת כזכות בינלאומית, המימוש בפועל מתגלה כמסובך ביותר. מדינות דורשות מסמכים רפואיים, חלקן מתנות את כניסת בעלי החיים בבדיקות נוספות ואף בהסגר, וחברות התעופה נוקטות מדיניות שאינה אחידה.
"בעבור אנשים עיוורים, שכל נסיעה ממילא כרוכה מבחינתם במאמץ לוגיסטי רב, הבירוקרטיה הזו נהפכת למעמסה שלעיתים מונעת מהם לטוס לחלוטין", מסביר ד"ר איתן קריינר, מנכ"ל Terminal4Pets.
חטיבה ייעודית עם ליווי מקצועי
Terminal4Pets, הפועלת כבר יותר משלושה עשורים ובעלת ניסיון בינלאומי בליווי אלפי טיסות ביותר ממאה יעדים ברחבי העולם, זיהתה את הצורך הייחודי והחליטה לפעול. החטיבה החדשה מתפקדת כסוכנות נסיעות מקצועית המוקדשת באופן בלעדי לנוסעים עם כלבי נחייה, ומציעה מענה כולל: טיפול בכל האישורים הווטרינריים, כולל מסמכי כניסה לישראל ויציאה ממנה, ניהול מלא של מסמכי הנסיעה מול חברות תעופה ורשויות גבול, תכנון מסלולי טיסה מותאמים עם בחירת טיסות המשך ידידותיות להפחתת הלחץ וליווי אישי וצמוד מההכנות המוקדמות ועד הנחיתה ביעד.
הצוות כולל וטרינרים מוסמכים ואנשי תעופה מנוסים המתמחים בדרישות הספציפיות של נוסעים עיוורים.
"המטרה שלנו היא לאפשר לאנשים עם כלבי נחייה לטוס כמו כל נוסע אחר: בביטחון, בשקט נפשי ובכבוד", מדגיש קריינר. "במשך שנים ליווינו אלפי בעלי חיים בטיסות בינלאומיות, ועכשיו החלטנו לרכז את הידע והמומחיות שלנו בחטיבה ייעודית. זה לא עוד שירות תיירותי אלא חובה חברתית."
ד"ר לואיזה רוזנברג, מהווטרינריות הבכירות בחברה, מוסיפה: "האתגר האמיתי אינו עצם העלייה למטוס אלא הדרך לשם. הדרישות משתנות ממדינה למדינה, וכל טעות קטנה עלולה לגרום עיכוב או סירוב. אנחנו כאן כדי לוודא שכל פרט, מחתימה על מסמך וטרינרי ועד שער העלייה למטוס, יטופל מראש."
חזון לשת"פ בינלאומי
החברה לא מסתפקת בשירות ללקוחות פרטיים Terminal4Pets פונה לחברות תעופה, לעמותות נגישות ולארגונים בינלאומיים בקריאה לשיתוף פעולה ביצירת סטנדרט חדש: עולם שבו טיסות עם כלבי נחייה יהיו חלק טבעי מהתעופה הנגישה.
"החזון שלנו", מסכם קריינר, "הוא עולם שבו אנשים עיוורים ובעלי כלבי נחייה לא ייאלצו לחשוש מהטיסה עצמה. זה לא עניין של פריווילגיה אלא של זכות בסיסית לחיות כמו כולם. כדי שזה יקרה נדרשת פעולה משותפת של חברות תעופה, ממשלות, עמותות וחברות כמונו."
בישראל, שבה קהילה פעילה של בעלי כלבי נחייה, השירות החדש צפוי להיות פתרון ממשי ולעודד גופים ציבוריים להתגייס לנושא. בזירה הבינלאומית המהלך עשוי להציב את ישראל בחזית השיח על נגישות תעופתית ולהשפיע על אלפי נוסעים ברחבי העולם.
החטיבה החדשה מצטרפת לשירותי החברה הקיימים, אך נבדלת בהתמקדות באוכלוסייה ספציפית עם צרכים מורכבים וייחודיים. בכך Terminal4Pets לא רק מחזקת את מעמדה כחברה מובילה בתחום הטסת בעלי חיים אלא גם תורמת תרומה ממשית לקידום הנגישות ושוויון ההזדמנויות.
א' ד', נוסע עם Terminal4Pets, עם כלב הנחייה שלו, מריוס, בטיסה בינלאומית