מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

תיבות דואר חדשניות

30/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

הדואר המלכותי של בריטניה (Royal Mail) הכריז על מהלך רחב היקף שצפוי לשנות את מראה תיבות הדואר האדומות האייקוניות ברחבי בריטניה: פריסת 3,500 "תיבות דואר של העתיד", המשלבות טכנולוגיה ירוקה ופונקציונליות מתקדמת. מדובר בשדרוג הגדול ביותר בעיצוב התיבה האדומה זה 175 שנים, שהוא חיבור בין מסורת לבין פתרונות חדשניים בעידן הדיגיטלי והמקוון.

בצד הדרומי של התיבות החדשות פנל סולרי, לניצול אופטימלי של אור השמש, סורק ברקוד ומגירה דיגיטלית מתקדמת. באמצעותם אפשר לשלוח ולהחזיר חבילות מתויגות עד גודל של קופסת נעליים - שירות שלא היה זמין בעבר בתיבות הציבוריות. נוסף על כך נשמר חריץ ייעודי לשליחת מכתבים, לפיכך השימוש המסורתי בתיבות לא נפגע.

באמצעות סריקת ברקוד אפשר לקבל הוכחת שליחה ולעקוב אחר המשלוח באפליקציית Royal Mail. כך החברה הופכת את תיבות הדואר לכלי משולב: הן מכתבים והן חבילות, עם שקיפות מלאה לנמען ולשולח.

המהלך מגיע בתקופה שבה היקפי המסחר המקוון ושוק יד השנייה נמצאים בצמיחה מתמדת. לדברי ג'ק קלארקסון (Jack Clarkson), מנכ"ל תחום השירותים מחוץ לבית בדואר המלכותי, "אנחנו שולחים ומחזירים יותר חבילות מאי פעם, והמגמה הזו לא הולכת להיעצר. התיבות שלנו נמצאות במרחק של חצי מייל מ־98% מהבתים בבריטניה, והן הרשת הנגישה ביותר במדינה."

שירות מותאם למסחר מקוון

הפרויקט נבחן לראשונה בהרטפורדשייר (Hertfordshire) ובקיימברידג' (Cambridge) באפריל האחרון. הצלחתו סללה את הדרך לפריסה ארצית, שתתחיל בערים גדולות כגון מנצ'סטר, אדינבורו, נוטינגהאם, שפילד וסנדרלנד, ובהמשך תגיע לרחבי הממלכה המאוחדת.

התיבות החדשות מצטרפות למערך הולך ומתרחב של נקודות שירות, הכולל יותר מ־23,500 אפשרויות לשליחה, החזרה ואיסוף של חבילות. ברשימה: 2,000 לוקרים ייעודיים, כ־11,500 סניפי דואר, 1,200 מרכזי שירות לקוחות ו־1,400 תיבות דואר ייעודיות לחבילות. הפריסה הרחבה הזו מבטיחה חוויית שירות מותאמת לצורכי המסחר המקוון של ימינו.

מעבר לשדרוג השירות, שירות הדואר מציג גישה סביבתית מובהקת. הפנלים הסולריים המוטמעים בתיבות מבטיחים הפעלה באמצעות אנרגיה מתחדשת, חיסכון בחשמל וצמצום טביעת הרגל הפחמנית של החברה. בכך התיבה האדומה - סמל בריטי מובהק - מתעדכנת לערכים של המאה ה־21 שהם קיימות, נוחות וחיבור לטכנולוגיה מתקדמת.

תיבות הדואר החדשות אינן רק פתרון טכנולוגי אלא מהלך אסטרטגי. השילוב של אנרגיה סולרית, שירותי מעקב והחזרת חבילות, הופך את רשת התיבות למוקד שירות גמיש המותאם לקצב החיים המודרני.

פתרונות דואר מתקדמים בישראל

בישראל קיימים פתרונות חכמים לניהול דואר וחבילות, אך הם שונים מהתיבות הסולריות שעתידות להיפרס בבריטניה. אחד הפתרונות הבולטים הוא של חברת LastMile, המציעה תיבות דואר חכמות לבנייני מגורים ומשרדים. לתיבות מסך מגע, סורק ברקוד וחיישנים, והן מאפשרות פתיחה דיגיטלית באמצעות אפליקציה. הן מספקות גם התראות לנייד על הגעת חבילות ואפשרות לקבל דואר רשום גם כשבעל התיבה איננו בבית. הפתרון מקומי, מיועד לבניינים, ולא משמש בתיבות ציבוריות ברחובות. גם אין הפעלה סולרית.

תחום נוסף שצובר תאוצה הוא לוקרים חכמים ואוטומטיים המשמשים לאיסוף חבילות 24/7. חברות מציעות מערכות כאלה לקמעונאים, למרכזי מסחר ולבנייני מגורים. השירות כולל פתיחה באמצעות קוד או אפליקציה, ולעיתים גם סריקת ברקוד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן