תביעת עתק נגד מרכז אילה ברלין בפתח תקוה
אישה כבת 45 מבת ים, שביקשה לעבור טיפול פשוט להסרת שיער בלייזר בפניה, יצאה מהטיפול עם נזקים חמורים, צלקות קבועות ונכות נפשית.כך נטען בתביעה לפיצויים שהוגשה לאחרונה על ידי עו"ד מורן אברהמי יום טוב, בשם המטופלת, נגד מרכז אילה ברלין לטיפול באקנה ובעור הפנים.
על פי כתב התביעה, בחודש ינואר בשנה שעברה הגיעה האישה, מלווה בביתה, למרכז אילה ברלין בפתח תקוה לפגישת ייעוץ לקראת טיפול להסרת שיער באזור הפנים.כדי לקבל את הטיפול שילמו האם וביתה 9,500 שקלים.הן התבקשו להמתין עד שהתפנו עובדות במקום לטפל בהן.
במשך הטיפול שנעשה מיד לאחר הפגישה, הופתעה התובעת לגלות כי מי שמבצעת בה את ההליך היא מתלמדת, חסרת הכשרה וניסיון מתאים לטיפול בלייזר.לטענתה, במך הטיפול סיפרה לה המתלמדת כי היא עובדת במקום חודשיים בלבד, ותחום התמחותה הוא למעשה פגישות ייעוץ, לא ביצוע טיפולי לייזר.
על פי התביעה, הטיפול התארך הרבה מעבר למקובל, והמתלמדת עברה שוב ושוב על אותם אזורים בפני התובעת תוך שימוש בעוצמה גבוהה במיוחד של מכשיר הלייזר.על פי הנטען, המתלמדת פעלה כך על אף תלונות חוזרות ונשנות של התובעת על תחושת צריבה קשה וכאבים עזים.
לעדות התובעת, רק כשהכאב נעשה בלתי נסבל עצרה המתלמדת את הטיפול והודתה כי כוויות חמורות התפשטו על פניה.היא מיהרה להזעיק עזרה, אך קודם לכן, כך טוענת התובעת, הנמיכה את עוצמת המכשיר בניסיון לכאורה להסתיר את הרשלנות החמורה בפעולתה.
מטפלת מהחדר הסמוך שמיהרה למקום מרחה על פני התובעת משחת הרגעה, והבטיחה לה שמצבה ישתפר במהירות.אולם הבטחה זו התבררה כבלתי מבוססת לחלוטין.
בהמשך אותו יום פנתה האישה למוקד לרפואה דחופה בקופת חולים מכבי, משם הופנתה בדחיפות לבית החולים ואובחנה כסובלת מכוויות בדרגה 2.
התובעת, שחשה מרומה, פנתה למרכז אילה ברלין בבקשה להחזר כספי מלא.נציג המקום שחזר אליה התנה את ההחזר הכספי בחתימה על התחייבות כי לא תגיש תביעה נגד המקום על נזקיה.על התחייבות זו לא הסכימה התובעת לחתום.לדבריה, בהמשך פנתה למרכז כדי לקבל לידיה את הרישומים הרפואיים, אך כל בקשותיה זכו להתעלמות.
בחודשים הבאים ניסתה המטופלת להקטין את הנזקים בעור פניה באמצעות סדרה של טיפולים אצל מומחה לכירורגיה פלסטית, אך למרות מאמציו הרבים הוא קבע לבסוף כי הצלקות שנותרו על פניה אינן ניתנות להסרה.
האישה פנתה לעורכת הדין מורן אברהמי יום טוב, העוסקת בתביעות רשלנות רפואית, אשר הגישה בשמה תביעה נגד מרכז אילה ברלין לבית משפט השלום בראשון לציון.אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית.בחוות דעתו מותח המומחה ביקורת קשה על המרכז, וטוען כי הטיפול שבוצע בתובעת נעשה ללא פיקוח רפואי מתאים, על ידי מתלמדת חסרת כל הכשרה רפואית, במכשיר בלתי ברור וללא אישורי משרד הבריאות.
אילוסטרציה
לדבריו, מרכז אילה ברלין שיווק את המכשיר כייחודי, כמכשיר הפועל בטכנולוגיה שכונתה 'בי סיגמא', אך נמנע מלספק פרטים מהותיים על מקור המכשיר והטכנולוגיה שעליה הוא מבוסס. הדבר מהווה הטעיה חמורה של ציבור הלקוחות. עוד אמר, כי התובעת לא הוחתמה על טופס הסכמה מדעת לקבלת הטיפול, ולא קיבלה כל הסבר על הסיכונים הכרוכים בטיפול. הדבר מהווה חריגה של ממש מהוראות משרד הבריאות.
כמו כן עקב הכוויות והצלקות שנותרו על פניה בגלל הטיפול, היא סבלה מנכות זמנית בשיעור של 30% מספר חודשים, וכעת נותרה עם נכות קבועה של 20%. על פי הנטען, מלבד נזקיה הגופניים, מצבה הנפשי של התובעת הידרדר מאוד לאחר האירוע.
לתביעה צורפה חוות דעת פסיכיאטרית שלפיה בעקבות האירוע החלה האישה לסבול מדיכאון חמור, ממחשבות אובדניות ומפוסט־טראומה קשה, ובפרק הזמן שלאחר הטיפול אף שקלה לשים קץ לחייה. רק התערבות ביתה מנעה ממנה לבצע את הצעד הטרגי. לדברי המומחה, מצבה הנפשי של התובעת מחייב טיפול פסיכיאטרי אינטנסיבי, ואף אשפוז.
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, התובעת נאלצת להוציא סכומים גבוהים על טיפולים קוסמטיים ואיפור כדי להסתיר את הנזקים שנגרמו לפניה, וחוותה ירידה תלולה בביטחונה העצמי ובדימוי הגוף שלה.
בתביעה עו"ד אברהמי יום טוב מבקשת מבית המשפט להורות למרכז אילה ברלין לפצות את התובעת על כל נזקיה בסכום המרבי שבסמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בראשון לציון. טרם הוגש כתב הגנה.
תגובות
תגובת החברה: לצערנו המטופלת בחרה באופן מודע להסתיר מידע רפואי קריטי ובעל משמעות מהחברה, למרות שנשאלה על כך מפורשות, מספר פעמים בכתב ובעל פה. אילו הייתה המטופלת מגלה את מלוא המידע על מצבה מראש, החברה לא הייתה מבצעת את הטיפול. החברה פועלת לפי נהלים מחמירים והסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות מקצועית.
"כל המכשירים הטכנולוגיים קיבלו את אישורי משרד הבריאות ומכון התקנים, וכל המטפלות עוברות הכשרה מקצועית, מקיפה וקפדנית. למרות הכול מיד עם היוודע המקרה פנו נציגי החברה למטופלת פעמים רבות, והציעו להעמיד לרשותה את שירותיהם של רופאי העור הטובים ביותר בישראל נוסף על ליווי מקצועי קפדני. אך היא סירבה לכל ההצעות."
עורכת הדין מורן אברהמי: "טענות המכון מופרכות. המכון התרשל כאשר כלל לא בדק את הצהרת הבריאות ולא תישאל את התובעת, וזאת נוסף על העסקת עובדת בלתי מוסמכת. יש לדחות כל ניסיון להטיל אחריות על התובעת. הצעות המכון בדיעבד אינן פוטרות אותו מאחריות מלאה לכוויות שנגרמו."
עו"ד ונוטריון מורן אברהמי יום טוב www.moranadv.com מתמחה בתביעות רשלנות רפואית וביטוחי בריאות וסיעוד