מגה לוגיסטיקה
ניוזלטר מגה לוגיסטיקה
מגה לוגיסטיקה 237
לעמוד קודם

סלופארק תשלם קנס של למעלה מחצי מיליון שקלים

22/08/2024
זמן קריאה: 2 דק'

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 589,824 שקלים על חברת סלופארק טכנולוגיות בע"מ העוסקת במתן שירותי תשלום בגין חניה בכחול לבן.

מחקירת הרשות עולה כי החברה נוקטת בפרקטיקות מכירה נפסדות ומספקת לצרכנים שירותים נוספים מעבר לשירותי תשלום בגין חניה ללא בקשה מפורשת ומחייבת את הצרכן בתשלום וזאת בניגוד לחוק. בנוסף, החברה לא ביטלה עסקאות במועדים הקבועים בחוק וביצעה מעשה העלול להטעות את הצרכן במחיר העסקה.

עם זאת, לאור העובדה שהחברה לא הפרה כל הוראת מהוראות החוק או לפיו בחמש השנים שקדמו להפרה, הופחת העיצום הכספי הופחת ב -20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. (הסכום המקורי היה 737,280 שקלים).

לסלופארק קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לגובה הסכום, וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

מהחקירה שניהלה הרשות להגנת הצרכן התגלתה שיטת הפעולה של החברה: לאחר שהצרכן מוריד את האפליקציה לטלפון הנייד, נציג החברה יוצר עמו קשר טלפוני, מברך אותו לרגל הצטרפותו לאפליקציה וטוען כי טלפן אליו על מנת "לעדכן" אותו באשר למדיניות החניה של הרשויות המקומיות או להשלים פרטים חסרים.

לאחר פתיח של "שיחת עדכון", ובעוד הצרכן סבור כי זוהי מטרת השיחה האמיתית, נציג החברה מציין בפני הצרכן כבדרך אגב כי הוא "זכאי לקבל" שירותים נוספים ללא תשלום למשך חודש או חודשיים בשל הצטרפותו לאפליקציה. הצרכן אשר בראייתו השיחה אינה כלל "שיחת מכירה", מצורף על ידי הנציג לשירותי החברה הנוספים הניתנים בתשלום, ללא מתן הסכמה מפורשת כנדרש בחוק.

למעשה, נציגי החברה אינם מקבלים מהצרכנים אישור לביצוע העסקה אותה "הבליעו" להם במהלך השיחה. פרקטיקת מכירה פסולה ונפסדת זו בה משתמשת החברה על מנת לצרף צרכנים לשירותים הנוספים ללא בקשתם המפורשת, היא השפעה בלתי הוגנת, דבר המהווה הפרה של החוק.

הרשות לסחר הוגן הבהירה כי הפרקטיקות בהן נקטה חברת סלופארק מפרות את החוק ופוגעות בצרכנים. "מדובר בהפרות חמורות הכוללות אספקת שירותים ללא בקשת הצרכן, הטעיית צרכנים לגבי מחיר העסקה ואי-ביטול עסקאות במועדים הקבועים בחוק.

"החברה הפעילה השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים בכך שהיא סיפקה להם שירותים שהם כלל לא ביקשו. צרכנים כלל לא הבינו שבמסגרת שיחה תמימה הם נקשרים בעסקה נוספת החברה ובמקום שביקשו לבטל נתקלו בקשיים הממצאים שהעלתה החקירה מראים כי חברת סלופארק נקטה בפרקטיקות מכירה פסולות והטעתה את הצרכנים לצד אי כיבוד זכויותיהם של הצרכנים גם בעת ביטול העסקה".

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן