מגה לוגיסטיקה
ניוזלטר מגה לוגיסטיקה
מגה לוגיסטיקה 239
לעמוד קודם

היערכות חברות המטען האווירי לשינויים בהקלות המס

16/09/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

עלייה בנפח המשלוחים של חברות כגון Shein ו-Temu משאירה את תעשיית המטען האווירי בעומס כבד. לפי תחזיות, עד 2027 המסחר האלקטרוני צפוי להיות עד 30% מנפח המטען האווירי הגלובלי לעומת 20% בשנת 2022. עם זאת חקירות מוגברות מצד המחוקקים בארה"ב כלפי סחורות שמגיעות מאסיה עשויות להוביל לשינויים ברגולציה הקיימת כגון הפחתת רף הפטור ממיסים המאפשר לחברות להימנע מתשלומי מכס על משלוחים שגובהם מתחת ל-800$.

למרות האיומים האפשריים על הפטור ממס, יהיה קשה לשנות הרגלים צרכניים שכבר התגבשו, במיוחד כשמדובר במהירות המשלוח של מטען אווירי. לדברי מומחים, גם אם יוכנסו תקנות חדשות ויוקשחו הדרישות, המודל הצרכני של קניות מקוונות ימשיך להיות דומיננטי.

הפטור ממס מאפשר לחברות ברחבי העולם להפיק רווחים ממשיים לא רק ממוצרים זולים אלא גם מפריטים יוקרתיים שעדיין יכולים ליהנות מהפטור. אם רף הפטור יופחת, הדבר עלול להשפיע על הדינמיקה של השוק. לדוגמה, פריטים שנרכשים בחנויות פיזיות עשויים להישלח בדרך הים, ופריטי אופנה שנרכשים ברשת ימשיכו להישלח באוויר כדי להגיע ללקוחות מהר.

לדברי מומחים, אפילו אם רף הפטור יופחת לרמות הקיימות באיחוד האירופי, שבו הרף הוא 150 אירו, רוב הפריטים עדיין ייהנו מהפטור בשל מחירם הנמוך. המטרה המרכזית של המסחר האלקטרוני אינה בהכרח להימנע מתשלומי מכס אלא חיבור ישיר בין הצרכנים במערב לייצור הזול באסיה.

בזמן שקונגרס ארה"ב מכין חקיקה שתשפיע על רף הפטור ממס, חשוב לבצע משא ומתן על חוזים ולעשות תכנון שיא בעונות הקרובות. שוק המטען האווירי עשוי להיות מורכב, במיוחד בצל השינויים הרגולטוריים, ולכן יש לעקוב כל הזמן אחר רמות המחירים.

מנהלי שרשרת האספקה צריכים לעבוד עם פלטפורמות לוגיסטיות ולהיות בקשר קבוע עם סוכני מטען כדי לקבל עדכונים על מצב השוק ולנעול מחירים בלי לחרוג מתקציב התחבורה השנתי. גישה למידע עדכני על מחירי השוק עשויה לעזור לזהות מגמות עתידיות ולהתאים את האסטרטגיות.

עם העלייה בביקוש למטען האווירי בשל המסחר האלקטרוני, גוברת התחרות על מקומות במטוסי המטען. עד 40% מתכולת המטוסים מוקצית מראש במסגרת חוזים עם סוכני מטען, והדבר מותיר מעט מאוד מקום לשוק החופשי.

כדי להיערך לשינויים רגולטוריים פוטנציאליים, יש לחשוב על כל שרשרת האספקה ולעבוד עם שותפים שיכולים לבצע התאמות מהירות כגון מעבר מהובלה אווירית להובלה ימית או מעבר ממערכי הפצה מבוססי אסיה לרשתות הפצה בארה"ב או באיחוד האירופי. שמירה על זמינות מקומות והיערכות לשינויים עתידיים, יכולה להבטיח למנהלי שרשרת האספקה שהם יישארו תחרותיים ויעילים גם בתנאי שוק משתנים.

 

לפרטים נוספים

 

צילום: Cathay Pacific

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן